کد خبر: ۳۲۵۳۵
زمان انتشار: ۰۱:۰۸     ۰۷ دی ۱۳۹۰
598 به نقل از کیهان: همراه با تولد حضرت عيسي(ع) و آغاز سال ميلادي، جشن هاي كريسمس در يزد با حضور گردشگراني از كشورهاي مختلف برگزار شد.
مراسم جشن كريسمس با حضور گردشگراني از كشورهايي همچون فرانسه، آلمان، سوئيس، ايتاليا، اتريش، انگليس، چك، ژاپن، چين، نيوزيلند، هنگ كنگ در هتل جاده ابريشم برگزار شد و با توجه به همزماني با ماه محرم اين مراسم متفاوت تر از هميشه بود.
برپايه اين گزارش در اين محفل معنوي مراسم با قرائت آياتي از سوره حضرت مريم«س» همراه با ترجمه آن آغاز شد و در ادامه يكي از مبلغان مسلط به زبان انگليسي حوزه علميه يزد ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) و عرض تبريك به خاطر ولادت با سعادت حضرت عيسي بن مريم«ع» به بيان شباهت هاي بين انبيا(ع) و اينكه هدف از بعثت آنها رساندن انسان به اوج ارزش هاي اخلاقي جامعه بوده اشاره كرد و به بررسي اشتراكات دين مبين اسلام و مسيحيت و اينكه اسلام دين صلح و دوستي و محبت است، پرداخت.
حجت الاسلام كاشاني همچنين به طور خاص به شباهت زندگي راستين حضرت عيسي(ع) و رخدادهاي مشابهي كه در زندگي انبيا و حضرت اباعبدالله الحسين(ع) وجود دارد اشاره كرد.
همچنين در اين مراسم بسته هاي فرهنگي همچون بروشور (حسين در انديشه مسيح) به زبان انگليسي به حاضران اهداء شد و گردشگران به صورت چهره به چهره سؤالات و شبهات خود را در مورد مسائل مذهبي بيان كردند. همچنين قرائت قسمت هايي از انجيل توسط يكي از گردشگران از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
به گزارش خبرنگار ما مدير اجرايي مؤسسه آواي عرشيان گفت: نود درصد گردشگراني كه به ايران مي آيند فرهنگي هستند و بسيار علاقه دارند تا با فرهنگ اسلام و ايران آشنا شوند كه گسترش كمي و كيفي اين برنامه ها نياز به مساعدت ويژه مسئولان فرهنگي استان دارد كه اميدواريم اين مسئله بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
به گفته سيدحسن حسيني اين نشست در راستاي تأسيس خانه فرهنگ اسلام و ايران توسط اين مؤسسه برپا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها