کد خبر: ۳۲۳۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۶ دی ۱۳۹۰
مسير علوم و تحقيقات بايد در حوزه‌هاي علميه بومي سازي شود زيرا جامعه انتظارات بالايي از حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها دارد.

به گزارش مركز خبر حوزه، مهندس رضايي عصر امروز در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا‌(ع) با اشاره به ضرورت كاربردي كردن علوم اسلامي اظهارداشت: مقام معظم رهبري بارها در سخنان متعدد بر كاربردي كردن علوم اسلامي تاكيد كردند و در اين زمينه حوزه بايد پيشتاز باشد.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري که ايران به موازات نياز به علم، به پنجه‌هاي كارآمد نياز دارد، در تبيين اين جمله گفت: پنجه‌هاي كارآمدي كه رهبري تاكيد كردند، همان پژوهش و تحقيق است كه در كارها بايد به درستي از آن بهره برد.

رييس مركز رشد استان قم ادامه داد: سير علوم و تحقيقات مي بايست در حوزه‌هاي علميه بومي سازي شود و در ادامه راه درست از نادرست تشخيص داده شود و به عنوان جهش اصلي و كار بزرگي كه بايد در زمينه تحقيق و پژوهش صورت گيرد، انجام شود، چون جامعه انتظارات بالايي از حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها دارد.

دكتر رضايي ادامه داد: دانشگاه‌ها تا 500 سال قبل وجودشان تنها آموزش محور بود و مهمترين مسئله براي آنها تربيت فارغ التحصيل بود ولي پژوهش به دانشگاه‌ها ورود پيدا كرد و دانشگاه‌هاي پژوهش محور ايجاد شدند.

وي عنوان كرد: تحقيقات كاربردي به تدريج در دانشگاه‌ها ايجاد شد و شرايط جديدي در جامعه به وجود آمد؛ پيوند عميقي ميان كار و علم به وجود آمد و صنعت و تكنولو‍ژي با دانشگاه‌ها پيوند خورد.

استاد دانشگاه تهران بيان داشت: به تدريج دانشگاه‌ها فناور محور شدند و به فكر تامين نيازهاي جامعه افتادند و اين مسئله را به عنوان ماموريت خود پذيرفت.

وي افزود: تحول ديگري كه در جامعه علمي ايجاد شد، تشكيل پارك‌هاي فناوري است، امروز به عنوان پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد علم و فناوري مراكزي در ايران ايجاد شده كه به تحقيقات كاربردي بسيار كمك مي‌كند.

دكتر رضايي ادامه داد: امروز در ايران ده‌ها پارك فناوري وجود دارد كه ماموريت پيوند تحقيقات با فناوري را بر عهده دارند و بر اساس نياز‌هاي جامعه تحقيقات مرتبط با فناوري را انجام مي‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها