هاشمآبادی با اشاره به اینکه شایعه مذکور چند سال قبل نیز در قالب شبنامه و پست الکترونیک توزیع شده بود، افزود: بازنشر شایعه یکی از روشهای شناخته شده در جنگهای تبلیغاتی و هجمههای رسانهای است و در مورد اخیر نیز استفاده از این روش برای تأثیر بر افکار عمومی مشهود است.
وی با اشاره به تضادهای فاحش موجود در محتوای شایعه مطرح شده، اظهار داشت: چنانچه هر مخاطب آگاهی، حتی آشنایی اندکی نیز با اصول فقهی و ساختار تشکیلاتی آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت رضا(ع) داشته باشد، به کذب و بیپایه و اساس بودن چنین اعلامیههای جعلی و ساختگی پی میبرد.