کد خبر: ۳۲۳۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۰۶ دی ۱۳۹۰
كوچك زاده گفت: اگر انتقال یک دانشجو از یک شهر دور به شهر خود خلاف قانون است پس چرا دانشگاه آزاد با نامه نماینده و رئیس جمهور این کار را انجام می دهد؟ اگر دانشگاه آزاد می تواند این کار را بکند پس چرا یک نماینده را وادار می کند؟
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی کوچک زاده ديروز در جلسه پرسش و پاسخ همایش «عقلانیت، معنویت و بصیرت حول محور ولایت» در اردبیل در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری از یک طرف به خاطر انحراف از دولت جداشد و از طرف دیگر بازهم طرفدار و حامی دولت معرفی می شود این دو نقیض را چطور جمع می کنید؟ گفت: دولت با حمایت مردم و جریان های مختلفی که علاقه مند به آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی بودند سرکار آمد و کارهای خوب زیادی کرده از این کارها هم در گذشته، امروز و آینده حمایت می کنیم؛ البته اشتباهات و خطاهایی داشته که هیچ وقت از این خطا ها چشم پوشی نکردیم شاید نحوه طرح این اشتباهات در مجامع عمومی نبوده و اگر از تریبون مجلس این خطاها را اعلام نکردیم دلیل بر این نیست که به خود دولت این اشتباهات را گوشزد نکرده ایم و ما هرجایی ایرادی دیدیم، گفتیم و اگر قابل اصلاح بوده تلاش کردیم اصلاح شود.
 
کوچک زاده با بیان اینکه همه رمز و راز بندگی در غیبت امام معصوم در تبعیت از ولایت نهفته است، گفت: وقتی شبهه عدم تبعیت از ولایت مطرح شد، ما اعلام موجودیت کردیم و حالا اگر شما این را جدا شدن از دولت می دانید، ما به تبعیت از مقام معظم رهبری، عقل و انصاف، از هر عمل خوبی که هر مرجع قانونی و رئیس جمهور بکند، حمایت می کنیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با اصولگرایان به وحدت می رسید؟ افزود: مگر ما غیر اصولگرا هستیم، مرشد و بزرگترما در جبهه پایداری آیت الله مصباح است و ما با ارشادات و راهنمایی های وی رفتار می کنیم و ما اختلاف عمیقی با اصولگراها نداریم .
 
در ادامه یکی از حضار سوال خود را این گونه طرح کرد که سیاست کلی دانشگاه آزاد برای پیشبرد اهداف خود نفوذ در میان برخی نمایندگان مجلس است و اختیارات بیش از حدی را برای برخی نمایندگان قائل می شود به طوری که مخصوصا در شهرستان های کوچکتر وقتی نماینده ای عوض می شود، تمام اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با نظر نماینده جدید تغییر می کند فارغ از نحوه عملکرد خود اعضای هیئت علمی نیز برای حفظ شغل و موقعیت خود به جای تحقیقات علمی به سیاسی کاری روی می آورند، در چنین وضعی ضربه اصلی به کشور و جوانان دانشجو وارد می شود چرا مجلس در این مورد بسیار مهم، کاری انجام نمی دهد و برنامه جبهه پایداری در این باره چیست؟
 
کوچک زاده نیز در پاسخ گفت: قصد عموم نمایندگان از استفاده از اختیاراتی که دانشگاه آزاد به آنها می دهد خدمت به موکلین خودشان است، اما دانشگاه آزاد نیت خیر ندارد و نمی خواهد راه بهتری را پیش بگیرد.
 
وي ادامه داد: اگر انتقال یک دانشجو از یک شهر دور به شهر خود خلاف قانون است پس چرا دانشگاه آزاد با نامه نماینده و رئیس جمهور این کار را انجام می دهد اگر دانشگاه آزاد می تواند این کار را بکند پس چرا یک نماینده را وادار می کند، چرا می گوید از فلان نماینده نامه بیار؟ چرا مردم را با درخواست و سوال کردن از یک نماینده تحقیر می کند؟، دانشگاه آزاد با این هدف از دانشجویان نامه ای از طرف نماینده می خواهد که بگوید فلان نماینده شما از ما یه درخواستی داشتی ما قبول کردیم؛ لذا اگر زمانی مجلس خواست ما را استیضاح کند شما باید واسطه بشوی، دانشگاه آزاد با این هدف دانشجویان را وادار به دریافت نامه از نمایندگان می کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان از قدرت خود در راه درست استفاده کنند اینطور نباشد که برای حفظ ارتباط با رای دهندگان مردم را خوار کنند.
 
کوچک زاده در پاسخ به سوالی در خصوص مشایی گفت: این همه سوال کردن در باره مشایی این آدم کوچک را بزرگ می کند.
 
در ادامه مرتضی آقا تهرانی، دبیر جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که آیا گروه های انحرافی جهت تصدی 70 کرسی مجلس به نامزدهای خود قول دین فروشی و چند میلیارد پول داده اند؟ گفت: خبرندارم اگر هم درست باشد خیلی کار زشتی است و این کار انحراف است، مردم باید در رای دادن دقت کنند نقش مردم خیلی بالاتر از نقش کسانی است که پول می دهند، مردم افرادی را که با پول و قدرت رای می آورند به مجلس راه ندهند.
 
وی وجه تمایز جبهه پایداری را با سایر گروه ها در ایستادگی در مقابل فتنه و ساکتین درفتنه و انحراف و ساکتین با انحراف دانست و گفت: به دنبال معنویت، عقلانیت و عدالت باشیم و رکن رکین اصولگرایی را که ولایت مداری است با قوت بهتر دنبال کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها