کد خبر: ۳۲۲۷۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۶ تير ۱۳۹۴
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی به ظلم و جنایت برخی از کشورها اشاره کرد و گفت: کسانی که در جهان ظلم و جنایت می‌کنند و دروغ و خیانت می‌ورزند؛ مصداق «مفسدین فی الارض» هستند؛ چنان که ممکن است، یک فرد، گروه، دولت و یا حکومتی باشد و در روی زمین فساد و آدم‌کشی راه بیاندازد.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در نهمین برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد، با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: یکی از دلایل معاد و روز قیامت، مسأله حکمت پروردگار متعال است؛ زیرا خداوند متعال حکیم است و همه کارهایش را بر اساس مصلحت انجام می‌دهد.

 

وی به مشکلات و محرومیت‌های انسان در این دنیا اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در این زمینه می‌فرماید «دنیا همراه با بلا، مشکلات و ناکامی‌ها است و ساکنان دنیا همیشه در رفاه و امنیت نیستند».

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: برخی در این دنیا تقوا دارند و در راه خدا گام برمی‌دارند؛ اما برخی دیگر در این دنیا ظلم و جنایت می‌کنند و از شیطان پیروی می‌کنند.

 

وی ابراز داشت: کسانی که در این دنیا تقوا داشته و کار نیک انجام داده‌اند، پاداش و اجری دریافت نکرده‌اند و افرادی که ظلم و جنایت کرده‌اند، تنبیه و توبیخ نشده‌اند و به سزای عملشان ‌نرسیده‌اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: اگر دنیا به همین منوال تمام شود و معاد و روز قیامتی در کار نباشد؛ با حکمت خداوند سازگار نیست؛ زیرا خداوند کار بیهوده و عبث انجام نمی‌دهد.

 

وی افزود: خداوند در دوازده جای قرآن تأکید می‌کند که نظام هستی را از روی حق و هدفمند آفریده است؛ بنابراین خلقت آسمان‌ها و زمین، بازیچه نیست و موضوع معاد نیز از روی حکمت است.

 

این مرجع تقلید یادآور شد: افرادی که به خداوند ایمان ندارند، خلقت هستی را عبث و بیهوده می‌دانند و به روز قیامت اعتقاد ندارند که قرآن کریم بعد از ذکر دلیل و برهان‌، کفار و مشرکان را به جهنم وعده می‌دهد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به قوانین جهان هستی اشاره کرد و گفت: اگر انسان در راه مستقیم گام بردارد از قوانین الهی پیروی کرده است؛ اما اگر از قوانین جهان هستی تبعیت نکرد، راه فساد را در پیش گرفته است.

 

وی به ظلم و جنایت برخی از کشورها اشاره و تصریح کرد: کسانی که در جهان ظلم و جنایت می‌کنند و دروغ و خیانت می‌ورزند؛ مصداق «مفسدین فی الارض» هستند؛ چنان که ممکن است، یک فرد، گروه، دولت و یا حکومتی باشد و در روی زمین فساد و آدم‌کشی  راه بیاندازد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به ویژگی‌های متقین اشاره و تأکید کرد: خداوند در قرآن تصریح می‌کند که گنهکاران و متقین با هم مساوی نیستند و متقین کسانی هستند که حضرت علی(ع) در خطبه 184 به ویژگی‌های آنها اشاره فرموده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها