کد خبر: ۳۲۱۵۶۰
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی این استان در آتش سوخته است، گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸۰۰ هکتار بوده است که امسال نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش پایگاه 598، مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به آتش‌سوزی‌های که از ابتدای امسال در استان فارس رخ داده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی این استان در آتش سوخته است در صورتی که این میزان در سال گذشته ۱۸۰۰ هکتار بوده است.

وی دلایل این کاهش را به کار گرفتن قربانان فصلی، حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و استانداری، همکاری دهیاران و تعامل بیشتر به مردم و جوامع محلی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه جوامع محلی در پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی بیشترین نقش را دارند، گفت: برای فرهنگ‌سازی بیشتر جلساتی با ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌هایی که در کانون بحران هستند، گرفته شده است.

بوستانی افزود: اغلب شهرستان‌های استان دچار آتش‌سوزی شده است و شهرستان‌های فیروزآباد، شیراز، نی‌ریز، کوار، فراشبند و بخش‌هایی از لار بیشترین میزان آتش‌سوزی را داشته‌اند.

وی درباره امکانات لازم برای اطفا حریق خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه و توان موجود امکاناتی برای اطفا حریق فراهم شده است و مهم‌ترین وسیله برای اطفا بالگرد است که نقش مهمی در کاهش آتش‌سوزی‌ها دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: هماهنگی‌هایی با سپاه فجر برای در اختیار گذاشتن یک بالگرد انجام شده است و هم‌چنین در سطح ملی نیز هماهنگی‌هایی با نیروهای مسلح و ارتش برای این موضوع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها