
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گفته برخی از معلمان، دلیل انتخاب متد جدید این است که دانشآموزان ممتاز و فعالتر خیلی بیشتر از دانشآموزانی که شرکت در فعالیتهای کلاسی برایشان مشکل است به سوالات درسی پاسخ میدهند و به همین دلیل فرصت تعامل از سایر دانشآموزان گرفته شده و فاصله بین دانشآموزان قویتر و ضعیفتر برای حضور در کارهای کلاسی بیشتر میشود.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان آموزشی در تشریح این مطلب میگویند: وقتی شاگردان باهوشتر دائم به سوالات مطرح شده در کلاس پاسخ میدهند، برخی از آموزگاران ممکن است دچار این برداشت غلط شوند که تمام دانشآموزانِ حاضر در کلاس با سرعت یکسان در حال دنبال کردن و یادگیری مطالب درسی هستند.
برخی از آموزگاران برای حل این مشکل اسامی دانشآموزان را به طور تصادفی انتخاب کرده و از آنها میخواهند که به سوالات پاسخ بدهند. البته متد جدید، منتقدانی نیز در بین کارشناسان آموزشیِ این کشور داشته است.