کد خبر: ۳۱۸۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۳ دی ۱۳۹۰
قهرمان بسکتبال آمریکا که از سال ۲۰۰۸ به ایران آمده و سپس به کشورش بازگشته در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" و دیدگاه اشتباه بسیاری از افراد از ایران تصریح کرد که ایرانیان را درک کنید.
به گزارش فارس، "کوین شپرد" بازیکن ۶ فوتی بسکتبال که به مدت ۱۰ سال در رقابت‌‌های بین‌المللی شرکت کرده است، یکی از ۱۳ ورزشکار آمریکایی است که در پاییز ۲۰۰۸ جذب لیگ برتر ایران شد و  اکنون پس از سالها بازی در ایران به آمریکا بازگشته است و درباره ایران با شبکه سی ان ان مصاحبه داشته است.
 
شپرد که از نزدیک ایران را دیده بود، به شبکه سی ان ان گفت: ایران زیبا است. من چیزهایی را در ایران دیدم که هرگز در هیچ اخباری ندیده و نشنیده بودم و در روزنامه ها نیز نخوانده بودم.
 
وی ادامه داد: سخاوت مردم ایران را مشاهده کردم، آنها من را به شام دعوت می‌کردند و به تورهای مناطق تاریخی می‌بردند و از من در حالیکه یک غیرمسلمان غربی بودم در خانه‌هایشان استقبال می‌کردند.
 
بر اساس این گزارش، وی در تیم‌هایی چون کوبا، ونزوئلا و استرالیا و اسرائیل نیز بازی کرده بود و خانواده وی زمانیکه فهمیدند می‌خواهد در تیم ایران بازی کند بسیار متعجب شدند.
 
این بسکتبالیست آمریکایی که هم‌اکنون ۳۲ سال دارد، از تجارب خود در ایران می‌گوید: گاهی باید به آنجا بروی و خودت از نزدیک مشاهده کنی، من فکر می‌کنم چیزهایی دیدم که بسیاری از مردم جهان آن را ندیده‌اند.
 
وی با اشاره به این مطلب که دیدگاه درستی از ایران وجود ندارد و باید ایران را درک کرد، اینگونه ادامه داد: آنها مرا برادر خطاب می‌کردند و کار من این بود که به آنها آموزش می‌دادم که چگونه به طور ذهنی بازی کنند، آنها مهارت داشتند، آنها می‌توانستند آبشار بزنند و شوت کنند اما قاعده ذهنی نداشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها