کد خبر: ۳۱۸۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۳ دی ۱۳۹۰
سخنگوی حزب سفلی النور ضمن تکذیب دیدار نمایندگانی از این حزب با سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره گفت: با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار نمی‌کنیم و اولویت ما رفع محاصره نوار غزه است.
شیخ "نادر بکار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که هیچ دیداری میان رهبران حزب با سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره صورت نگرفته است.

وی که از اعضای جماعت سلفی‌های قاهره نیز محسوب می شود، افزود: حزب النور به هیچ‌وجه نمی‌تواند حق و حقوق ملت عربی و جهان عرب را نادیده بگیرد و احقاق این حقوق جزو اصول لایتغیر حزب بشمار می‌آید و النور با هرگونه برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مخالف است.

سخنگوی حزب النور با اشاره به اخباری که در زمینه رابطه این حزب با رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها منتشر شده، انتشار چنین اخباری را شایعاتی برای زیر سوال بردن و تحریف وجهه این حزب دانست.

بکار افزود: تمایل حزب به برقراری رابطه با طرف‌های مختلف بین المللی و منطقه‌ای و باز بودن باب آن به روی این روابط به معنای تمایل حزب النور به برقراری رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

وی از پاسخ صریح به این سوال که "حزب سفلی النور اسرائیل را دشمن مصر به حساب می آورد"، طفره رفت.

سخنگوی حزب سلفی النور در خصوص توافقنامه‌هایی که مصر با اسرائیل امضا کرده، از جمله توافقنامه کمپ‌دیوید گفت که حزبش این توافقنامه‌ها را لغو نمی‌کند چون اعتقاد دارد که این توافقنامه‌ها، توافقنامه‌های بین المللی است، با این حال تلاش می‌کند که با تغییر دادن آنها به سود ملت مصر باشند.

سخنگوی حزب النور درباره رابطه با ایران نیز گفت: اکنون توپ در زمین ایران است و ملت مصر نیز ملتی بزرگ و بخشنده و با هرگونه دخالت در امور داخلی‌اش مخالف است، به‌ویژه دخالت‌هایی که با اعتقادات مردم این کشور ارتباط پیدا می‌کند، به همین دلیل از ایران هم می‌خواهیم که حسن نیت خود را در این‌باره به ما ثابت کند.

وی دریافت هر گونه کمک‌های مالی کلان از عربستان سعودی با هدف تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات اخیر را رد کرد و گفت این سخنان اتهاماتی بی‌پایه و اساس است و دستگاه مرکزی محاسبات مصر از تمام اموال و دارایی‌ها و کمک‌های دریافتی حزب مطلع و آگاه است.

بکار اولویت‌های حزب را به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی مصر برشمرد و درباره محاصره نوار غزه گفت: از جمله اولویت‌های النور تلاش برای رفع محاصره نوار غزه است.

وی ضمن مخالفت با ادامه حکومت نظامیان، بر مشارکت تمامی اقشار مردم در انتخابات با هدف برقراری امنیت در این کشور تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها