کد خبر: ۳۱۸۷۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به کمپین بین‌المللی برای تحریم کالاهای اسرائیلی گفت: هدف از این اقدام مشروعیت‌زدایی از موجودیت اسرائیل است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید رژیم صهیونیستی با کمپین بین‌المللی برای بدنام کردن نام اسرائیل روبرو شده است که هدفش مشروعیت‌زدایی از موجودیت این رژیم است.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه خود در این باره گفت:« جامعه بین‌المللی به طور نامناسبی بر روی اسرائیل انگشت گذاشته تا آن را محکوم کند در حالی که در قبال مناقشات بزرگ و سو‌استفاده‌های حقوق بشری در سایر کشورها سکوت اختیار کرده است».

وی ادامه داد، هر چند تلاش فلسطینی‌ها برای جلوگیری از حضور اسرائیل در عرصه فوتبال بین‌المللی ناکام ماند، اما تلاش آنها برای تحریم اسرائیل ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، بعد از توقف مذاکرات سازش در سال گذشته، فلسطینی‌ها تلاش برای تحریم اسرائیل و محصولات آن را سرعت بخشیده‌اند.

نخست وزیر اسرائیل با بیان مطالب فوق افزود: «ما در میانه کشمکش علیه اسرائیل قرار داریم؛ کمپینی بین‌المللی برای بدنام کردن اسرائیل. این امر به اقدامات ما ارتباطی ندارد بلکه به موجودیت ما ربط دارد. مهم نیست که ما چه کاری انجام می‌دهیم بلکه مهم این است که ما چه هستیم و سمبل چه هستیم».

بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: «فکر می‌کنم مهم است که بفهمیم اگر ما کمی خوبتر و سخاوتمندتر بودیم، چیزی تغییر نمی‌‌کرد - زیرا ما بسیار سخاوتمند هستیم، پیشنهادات بسیاری ارائه کرده‌ایم و امتیازات بسیاری داده‌ایم - زیرا تلاش برای مشروعیت‌زدایی از اسرائیل در مسئله عمیق‌تری ریشه دارد و به دنبال منع حق ما برای زندگی است».

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارش دیگری به اقدام جنش ضد اسرائیلی «انزوا،‌ عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» با نام اختصاری (BDS) اشاره کرد و نوشت، فعالان این جنبش با فروشگاه‌های زنجیره‌ای «ورث‌وود» درگیر شده‌اند؛ فروشگاهی که بر واردات کالا از اسرائیل مُصر است.

فعالان این جنبش، دو هفته قبل، در روز «نکبت»، 10 هزار دانشجو را برای اعتراض به فروشگاه «ورث‌ودد» بسیج کردند.

در واشنگتن نیز یک فروشگاه زنجیره‌ای دیگر با نام «المپیا فود» به جنبش «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» پیوست و محصولات اسرائیلی را تحریم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها