کد خبر: ۳۱۷۶۸
زمان انتشار: ۰۳:۲۷     ۰۲ دی ۱۳۹۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه دولتی صدای آمریکا دوشنبه 22 دسامبر (1دی) در مصاحبه اختصاصی "علی جوانمردی" با "ایاد علاوی" رئیس "فراکسیون العراقیه" اتهامات تکراری علیه ایران را پخش کرد.
"ایاد علاوی" در این گفتگو به موضوع حکم جلب معاون رئیس جمهوری عراق و نیز به تحولات جاری می پردازد.


علاوی:

لازم است این پرسش را از دولت و نخست وزیر بپرسیم نمی‌دانم دلیل این چنین اقداماتی چیست؟

ما اعترافات تلویزیونی را دیدیم که سراسر نادرست و جعلی بودند و هدف آن ها دشمنی و ضدیت با فراکسیون "العراقیه" آن هم از طرف افرادی بود که در دولت هستند. خصومتی دائمی در جریان است که با ارائه اتهاماتی نادرست سران العراقیه را هدف قرار داده اند و کسی نمی داند چرا؟ در چنین شرایطی حکم توقیف "طارق الهاشمی" صادر شده است. (در این جا فیلم چند ثانیه قطع شد) این اتهامات تازگی ندارد علیه "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان "صالح مطلق" معاون نخست وزیر و همچنین "رافع الیساوی" از رهبران العراقیه. مشخص است که خواست و نیتی برای ضربه زدن به ائتلاف العراقیه از هر طریق ممکن در جریان است.
 

جوانمردی:

برخی مقامات نسبت به مداخلات ایران صحبت کرده اند چقدر این صحبت ها واقعی است؟ آیا جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق دخالت دارد؟ این دخالت بعد از خروج آمریکایی ها چگونه خواهد بود؟
 

علاوی:

ما می دانیم که دخالت های ایران به ویژه در زمان انتخابات بعمل آمده و می دانیم که ایران تصمیم گرفت العراقیه پست نخست وزیری را به دست نگیرد از سخنان بسیاری از مقامات عراقی و آمریکایی خبر داریم که می گویند: ایران در امور داخلی عراق دخالت دارد و به این کشور سلاح می فرست. با تاکید و به طور قطعی، ایران در امورات داخلی عراق دخالت می کند. ایران بود که اجازه نداد، العراقیه به رغم پیروزی در انتخابات دولت عراق را در دست بگیرد.
 

جوانمردی:

مشکلات شما با دولت "قانون" به رهبری الماکی چیست؟

 

علاوی:

اختلافات ما با "ائتلاف الماکی" بر سر این است که آن ها می گویند: مشارکت ملی در جریان است. ولی آنچه ما می بینیم بر خلاف این است و بر سر پروتکلی است که با پیشنهاد "مسعود بارزانی" به توافق رسید. اختلاف دیگر ما با "نوری المالکی" شروع تند روی در حکومت داری و تندروی در ساختار سیاسی کشور است.
 

جوانمردی:

 شما رئیس فراکسیون العراقیه هستید چه برنامه ای برای عبور از این بحران که توسط کارشناسان سیاسی خطرناک توصیف شده است دارید؟
 

علاوی:

 ما برنامه داریم. با رئیس جمهور و "مسعود بارزانی" و با دیگر سران سیاسی کشور صحبت کرده ایم برنامه ای هم برای برون رفت از این وضعیت ارائه داده ایم که چند مسئله مشخص را شامل می شود. منتظریم ببینیم سایر سران سیاسی چه پاسخی می دهند در دو هفته آینده مشخص می شود تلاش ما به نتیجه می رسد یا نه و معلوم خواهد شد که کشور به سوی بحران و ناآرامی خواهد رفت یا خیر؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
اگر رهبران عراق زیرکی بخرج ندهند و دست از لجاجت و اقتدار گرائی بر ندارند روان شدن رودهای خون را در عراق باید بچشم ببینیم .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها