کد خبر: ۳۱۷۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۱ دی ۱۳۹۰
خبرگزاری مهر: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: ایجاد فضای سالم گفتگو بین حوزویان و دانشگاهیان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حنان در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: افراط گرایی حوزویان و دانشگاهیان علیه همدیگر، تعصب دانشمندان در علوم تجربی و نادیده گرفتن علوم وحیانی و روایی، نگاه سکولار به علم از آسیبهایی است که وحدت حوزه و دانشگاه را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و حوزویان باید درک درستی از مفاهیم و نگرشهای متقابل داشته باشند، بیان داشت: اگر زبان و دانشگاهیان به یک زبان مشترک دست پیدا نکنند طبیعی است که با مشکل مواجه می شوند.

حجت الاسلام حنان احیای تمدن اسلامی، تولید علم، آزاد اندیشی و وحدت در نگرش و نگاه تحقیقی و علمی را از جمله ضرورتهای مورد نیاز برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

وی گفت: ایجاد فضای سالم گفتگو بین حوزویان و دانشگاهیان، کنار گذاشتن تعصبات غیر علمی، حفظ حریم همدیگر و داشتن هدف و دغدغه مشترک از زمینه هایی است که در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه موثر هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد لرستان یادآور شد: تاریخ نشان داده هر جا نخبگان حوزوی و دانشگاهی با هم اتحاد و انسجام داشته اند موفق عمل کرده اند به گونه ای که اگر وحدت بین این دو نبود پیروزی انقلاب اسلامی با مشکلاتی مواجه می شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها