کد خبر: ۳۱۳۹۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
در حالي شركت عمران شهرهاي جديد ايران توقف پروژه‌هاي مسكن مهر را تكذيب كرده كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و متقاضيان با استناد به بازديد خود بر توقف ساخت و سازهاي مسكن مهر اين شهر تأكيد دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، طي چند روز اخير رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي به‌همراه يكي از اعضاي اين كميسيون عملكرد مسئولان دولت يازدهم در خصوص طرح مسكن مهر را مورد انتقاد قرار دادند.

رئيس كميسيون عمران مجلس دراين‌باره گفته است: قول داده شده پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس تا پايان سال 94 به اتمام برسد، اين در حالي است كه تكميل واحدهاي مسكن مهر پرديس متوقف شده است.

 هاشمي اظهار كرد:‌ در كميسيون عمران جلسه‌اي برگزار شد و ساعت‌ها روي اين موضوع بحث شده است. كارشناسان مختلف در اين جلسه حضور داشته‌اند، ضمن آنكه آمار و اطلاعات را از وزارت راه و شهرسازي گرفته‌ايم با اين حال اينها در رابطه با مسكن اجتماعي بفرمايند چه‌چيزي را به مجلس ارائه كرده‌اند.

وي با ابراز "كاري به گذشته نداريم" تصريح كرد: در ارتباط با مسكن مهر گزارشات و مستندات خودشان را ارائه كرده‌ايم و لذا نبايد فرافكني كرد.

پس از اين اظهارنظر خسروي عضو كميسيون عمران مجلس نيز با بيان "اگر با روند كنوني در طرح مسكن مهر پرديس پيش برويم تا سال 1400 هم نمي‌توانيم واحدهاي آن را تحويل دهيم" گفت: در شهرهاي جديد ايران مشكل مديريت داريم.

خسروي اظهار كرد: به‌صورت ناشناس از پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس بازديد كردم، از ابتدا تا انتهاي اين بازديد 100 نفر كارگر را نديدم كه در پروژه‌هاي مختلف فازهاي مسكن مهر اين شهر كار كنند. اگر با همين روند پيش برويم فكر مي‌كنم تا سال 1400 هم نمي‌توانيم واحدهاي مسكن مهر را تحويل دهيم. هفته گذشته از پروژه‌هاي مسكن مهر پرند نيز بازديدي داشتم، عمده كارها در اين شهر حاضر است اما بخشي از آن بابت امكانات زيربنايي آب، برق، فاضلاب و گاز معطل است.

وي با ابراز "در شهرهاي جديد مشكل مديريت داريم" افزود: عقب‌ماندگي ــ واحدهاي مسكن مهر ــ در پرند كمتر ديده مي‌شود.

شركت عمران شهرهاي جديد ايران در واكنش به انتشار اين اخبار از پيشرفت فيزيكي 80درصدي پروژه‌هاي مسكن مهر خبر داد و با تأكيد بر اينكه احداث مسكن مهر پرديس متوقف نشده، اعلام كرد: پيشرفت فيزيكي مسكن مهر پرديس 68درصد است.

اين در حالي است كه تصاوير مربوط به پروژه‌هاي مسكن مهر پرديس در فازهاي مختلف (بازديد كميته مطالبه حق مسكن به‌همراه شماري از متقاضيان در تاريخ 12 ارديبهشت 94) حكايت ديگري را بازگو مي‌كند.

در بازديد ميداني به‌همراه متقاضيان و همچنين گزارش‌هاي مكرر مردمي، كارهاي عمراني در پروژه‌هاي مسكن مهر تقريباً تعطيل شده است و تنها چند كارگر از جمله نگهبانان در محوطه‌هاي كارگاه‌ها حضور داشتند.

* فاز 5 مسكن مهر پرديس

در فاز 5 كمي بيش از 6000 واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه پيشرفت فيزيكي اين واحدها تا شهريور 93 حدود 25.5 درصد بوده است. آمار جديدي از پيشرفت فيزيكي مسكن مهر اين فاز در دست نيست.

در مجموع با توجه به وضعيت كنوني ميزان پيشرفت پروژه‌هاي مسكن مهر فاز 5 بسيار نااميدكننده است، به‌طوري كه در برخي موارد اين مسئله با اعتراض متقاضيان مواجه شده است. به‌گفته متقاضيان اين فاز، واحدهاي مسكن مهر فاز 5 در 2 سال اخير پيشرفت چنداني نداشته است.

نمايي از واحدهاي مسكن مهر فاز 5 پرديس (12 ارديبهشت 94)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها