کد خبر: ۳۱۳۲۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
تسنيم/ سرمربي تيم ذوب‌آهن گفت: براي فدراسيون تنها چيزي که مهم نيست بحث آموزشي مربيان است، آنها به اين مسائل اهميت نمي‌دهند و در خواب زمستاني به‌سر مي‌برند.يحيي گل‌محمدي که تيمش در نيم‌فصل دوم ليگ برتر اوج گرفت و نتايج خوبي کسب کرد و هم اکنون براي کسب سهميه مي‌جنگند، درمورد شرايط ذوب‌آهن و مسائل مختلف ديگر به سؤالات پاسخ داد.
گفته‌ايد که هنوز حضورتان در ذوب‌آهن براي فصل آينده قطعي نيست؟
من قبلا هم گفته‌ام که توافقات کلي انجام شد و حتي يک پيش‌نويس را هم امضا کرديم. درمورد اکثر مسائل از جمله بحث مالي به توافق رسيديم، ولي الان فصل نقل و انتقالات نيست و طبيعتا بايد بعد از پايان بازي‌ها قرارداد رسمي امضا شود.
پس قصد جدايي نداريد؟
اگر اتفاق خاصي نيفتد در ذوب‌آهن مي‌مانم.
درست است که مي‌گويند منتظر هستيد تا اگر برانکو در پرسپوليس نماند، به اين تيم برويد؟
اين حرف اصلا حرفه‌اي نيست و معني ندارد که من به پرسپوليس فکر کنم. آنها مربي دارند.
در ليگ برتر چقدر براي گرفتن سهميه آسيا شانس داريد؟
خدا را شکر الان شانس ما بيشتر شده است. من معتقدم تا همين‌جا هم که پيش‌آمديم، يک موفقيت بزرگ براي ذوب‌آهن بود و قرار گرفتن در رده چهارم براي ما کمتر از قهرماني نيست. دو هفته سرنوشت‌ساز ديگر باقي مانده و فکر مي‌کنم براي گرفتن سهميه آسيا، همه چيز دست خودمان است. ما مي‌توانيم با گرفتن سهميه، در فينال جام حذفي آرامش بيشتري داشته باشيم و با کمترين استرس بازي کنيم. هدفمان در اين جام رسيدن به قهرماني است. من قبلا هم گفته بودم دوست دارم در تيمي مربيگري کنم که در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشد.
اگر ذوب‌آهن آسيايي نشود از اين تيم جدا مي‌شويد؟
من اصلا در اين مورد فکر نکرده‌ام. تيم ما آنقدر انگيزه دارد که سهميه آسيا را به‌دست آوريم.
خيلي‌ها مي‌گويند ذوب‌آهن امسال مشکل مالي نداشت، درست است؟
اينطور هم نيست که مي‌گويند. ما يکسري مشکلات مالي داشتيم که آنها را تحمل کرديم، چون به قول مديران باشگاه اطمينان داشتيم. به هر حال آقايان آذري، سعد محمدي و ديگر مسئولان ذوب‌آهن تلاش مي‌کنند اين مشکلات برطرف شود.
خودتان دوست داريد کدام تيم قهرمان شود؟
من به هرکدام از تيم‌ها وابستگي دارم. در تراکتور بازي کردم، در نفت مربيگري کردم و سپاهان هم الان تيم شهري است که در آن مربيگري مي‌کنم. اميدوارم هر تيمي که لياقت داشت قهرمان شود.
در مورد صحبت‌هاي علي کريمي که چند روز پيش عليه فدراسيون فوتبال موضع گرفت، چه صحبتي داريد؟
من با فدراسيون کار نکرده‌ام و نمي‌دانم فضاي کار چگونه است. مطمئنا کريمي مي‌تواند بهتر صحبت کند، ولي معتقدم حرف‌هايي که درمورد او زده شد درست نبود. کريمي آنقدر بزرگ است که به‌خاطر پاداش يا بليت هواپيما از تيم ملي کنار نرود.
بعضي‌ها از انتخاب جواد نکونام به‌عنوان مربي جديد تيم ملي انتقاد کرده‌اند. در اين مورد چه نظري داريد؟
بحث من نکونام نيست. انتظار داشتم که يک مربي ايراني در اين چهار سال در کنار کي‌روش کار کند. حتي قبل از جام جهاني خودم با کفاشيان تماس گرفتم و گفتم که دوست دارم در کنار کي‌روش باشم. من که نمي‌خواستم جاي او را بگيرم، فقط مي‌خواستم تجربه کسب کنم. متأسفانه اين اتفاق نيفتاد و کسي هم به اين مسائل اهميت نمي‌دهد. براي فدراسيون تنها چيزي که مهم نيست بحث آموزشي مربيان است. کميته آموزش فدراسيون به اين مسائل اهميت نمي‌دهد و در خواب زمستاني به‌سر مي‌برد. بعداً مي‌گويند مربي ايراني دانش ندارد.
نظرتان را درمورد انتخاب نکونام نگفتيد؟
نکونام بايد مدارج و مراحل مربيگري را طي کند. به هر حال او اين شانس را دارد که در کنار کي‌روش باشد و شايد بتواند از تجربيات او استفاده کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها