کد خبر: ۳۰۹۶۱۰
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
سخنگوی سازمان ملل متحد گزارش‌های پیشین درباره طرح فرستاده این سازمان در سوریه را تأیید کرد؛ یک منبع دیپلماتیک گفته ایران در طرح جدید از کشورهایی است که به مذاکرات دعوت می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که نماینده سوریه در این سازمان قصد دارد با گروه‌های مختلف سوریه و کشورهای ذی‌نفع درباره دور جدیدی از گفت‌وگوها به رایزنی بپردازد. پیشتر خبرگزاری رویترز از طرح جدید «استفان دی‌میستورا»، فرستاده سازمان ملل در سوریه برای از سرگیری مذاکرات سوری ـ سوری خبر داده بود.

احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل گفت دی‌میستورا به دشت درگیر رایزنی‌ها درباره فرایند انجام این اقدام است.

وی افزود دی‌میستورا قصد دارد بیانیه ژنو را با انجام برخی رایزنی‌های عمیق و جداگانه با ذی‌نفعان و بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی اجرایی کند.

منابع دیپلماتیک آگاه امروز (سه‌‌شنبه) اعلام کردند که «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در سوریه در تلاش است مذاکرات سوری-سوری بار دیگر در ژنو از سرگرفته شود.

دیپلمات‌های مذکور اعلام کردند دی میستورا به دنبال برگزاری یک سلسله مشورت‌هاست که احتمالا از ماه می یا ژوئن (2015) آغاز خواهد شد تا امکان رسیدن به یک زمینه مشترک بین دولت‌های اصلی درگیر در نزاع به وجود آید.

یک دیپلمات دراین باره گفت که مشورت‌ها با نمایندگانی از سوریه و چند کشور دیگر انجام خواهد شد اما زمان آن دقیقا مشخص نیست.

یک منبع در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت ایران جز کشورهایی است که به این گفت‌وگوها دعوت می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها