کد خبر: ۳۰۹۲۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
وزير امور مذهبي عربستان سعودي دو روز پس از رد درخواست رياض از اسلام آباد براي حمايت از حمله نظامي به يمن راهي اين کشورشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، وزير امور مذهبي عربستان سعودي دو روز پس از رد درخواست رياض از اسلام آباد براي حمايت از حمله نظامي به يمن راهي اين کشورشد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، صالح بن عبدالعزيز بن محمد الشيخ، وزير امور مذهبي عربستان سعودي در فرودگاه اسلام آباد درباره راي اخير پارلمان پاکستان به خبرنگاران گفت: تصميمي که پارلمان پاکستان اتخاذ کرد مساله داخلي اين کشور است.
وي افزود: ما روابط بسيار خوبي با پاکستان داريم و خوبي و نيکي از آن انتظار داريم. پاکستان کشور بسيار مهمي است و در جهان اسلام نيز کشور بزرگي محسوب مي‌شود.
صالح بن عبدالعزيز در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط بين دو کشور عنوان کرد: دو کشور از زمان ايجاد پاکستان روابط بسيار قوي‌ با يکديگر داشته‌اند. ما بايد اين روابط را در بهترين شکلش بهبود بخشيم.
انتظار مي‌رود وزير امور مذهبي عربستان روز سه شنبه به کشورش باز گردد.
پارلمان پاکستان روز جمعه پيوستن به کمپين نظامي تحت رهبري عربستان عليه يمن را رد کرد و اميدهاي رياض براي حمايت از کشوري خارج از منطقه را از بين برد.
عربستان از دولت پاکستان خواسته بود تا به کمپين‌ نظامي مذکور کشتي، هواپيما و نيروي زميني ارسال و اعزم کند.
اتحاد تحت رهبري عربستان در حالي از 26 مارس حملات هوايي عليه يمن را آغاز کرده که ادعا مي‌کند شورش‌هاي جاري در يمن ممکن است به اين کشور نيز گسترش يابد.
در همين حال قانونگذاران پاکستان با تاکيد بر اين احتمال که ممکن است درگيري‌ها در يمن به يک جنگ فرقهاي تبديل شود و در نهايت دامن اين کشور را نيز بگيرد از راي دادن به همکاري با اين ائتلاف خودداري کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها