کد خبر: ۳۰۹۱۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايلنا، معاون کنسولي و پارلماني وزير امورخارجه در خصوص ممانعت عربستان سعودي از فرود هواپيماي ايراني گفت: اين موضوع نياز به بررسي بيشتري دارد.

حسن قشقاوي در ارتباط زنده تلفني با خبر ۲۱ شبکه يک سيما گفت: راجع به هواپيما‌ها اميدواريم سازمان حج و زيارت کشورمان هم اگر مفاد قراردادي بوده که طرف سعودي گفته هواپيماهاي با ۲۵ سال عمر نبايد پرواز کند را اجرا کنند.

معاون کنسولي و پارلماني وزير امورخارجه گفت: فکر مي‌کنم طرف ايراني بايد مستند بگويد که آيا اين ادعا درست است؟ چرا که دولت عربستان با کشورهاي ديگر هم اين کار را کرده ازجمله هواپيماي پاکستاني را هم با ۲۵ سال عمر برگردانده است.

قشقاوي افزود: بنابراين کميسيون به اين نتيجه رسيد که سازمان حج و زيارت توضيحات بيشتري بدهد چراکه اگر واقعاً چنين قراردادي با عربستان تنظيم شده، مسئله طور ديگري مي‌شود و اگر چنين قراردادي وجود ندارد، نوع ديگري برخورد شود.

معاون کنسولي و پارلماني وزير امورخارجه گفت: اگر نوع برخورد سعودي‌ها با جمهوري اسلامي ايران فقط اين گونه بوده٬ آن وقت بحث ديگري است که حتماً در همين اجلاس که بناست بحث کلي آن مطرح شود در کنار صدور ويزا و مشکلات ديگر مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

قشقاوي افزود: بحث پرواز‌ها هم از سوي مسئولان ايراني و هم از سوي مسئولان سعودي نياز به بررسي بيشتري دارد تا بتوان يک جواب قاطعي به افکار عمومي داد.

**حادثه جده دستور دولت عربستان نبوده است
معاون کنسولي و پارلماني وزير امورخارجه با اشاره به جلسات مجلس و مسئولان مربوطه گفت: جمع بندي کلي اين بود که حادثه جده به طورقطع به عنوان يک اقدام سيستماتيک و دستوري از سوي دولت عربستان نبوده است.

قشقاوي در خصوص پيگيري‌هاي دستگاه ديپلماسي درباره حادثه جده افزود: مسائل مختلفي که در بحث عمره است امروز در سه کميسيون اصل ۹۰، امنيت ملي و فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با حضور همه مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه مطالبه افکار عمومي براي پيگيري حادثه جده ادامه دارد و در اين خصوصي بايد مسائل را تفکيک کرد٬ گفت: قولي که مقامات سعودي براي رسيدگي به اين موضوع و اشد مجازات را براي عاملان آن در نظر گرفته‌اند و اينکه آن‌ها گفته‌اند اجراي مجازات هم با حضور خانواده قربانيان باشد٬ از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران و سرکنسولگري ايران در جده در حال پيگيري است.

معاون کنسولي و پارلماني وزير امورخارجه افزود: خوشبختانه با مقاومتي که دو نوجوان عزيز کردند نگذاشتند آن دو مأمور خاطي به اهداف شومي که داشتند برسند٬ ولي در عين حال چون نفس کار باعث جريحه دار شدن احساسات و افکار عمومي شده٬ اميدواريم تا حصول نتيجه اين موضوع ادامه يابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها