کد خبر: ۳۰۸۶۷۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
رئيس‌جمهور ترکيه در تماس‌هاي تلفني جداگانه با سران قطر و عربستان سعودي درباره مسائل منطقه‌اي گفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، رئيس‌جمهور ترکيه در تماس‌هاي تلفني جداگانه با سران قطر و عربستان سعودي درباره مسائل منطقه‌اي گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه«الشرق الاوسط»، «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهور ترکيه در تماسي تلفني با «سلمان بن عبدالعزيز آل سعود» پادشاه عربستان سعودي درخصوص روابط دو جانبه بين دو کشو و نيز تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و بررسي کرد.
اردوغان همچنين شامگاه جمعه با «تميم بن حمد آل ثاني» امير قطر تلفني گفت‌وگو و درباره روابط بين 2 کشور و راه‌هاي تقويت اين روابط گفت‌وگو کردند.
خبرگزاري دولتي عربستان (واس) نيز گزارش داد اردوغان و شيخ تميم همچنين درخصوص آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و تبادل نظر کردند.
ترکيه جزو اولين کشورهايي بود که حمايت خود را از عربستان درحمله به يمن اعلام کرد.
تحليل‌گران سياسي معتقد هستند که ترکيه به جايگاه رهبري اهل تسنن در منطقه چشم طمع دوخته و در اين مسير درحال رقابت با عربستان است، به نظر مي‌رسد که مقامات ترکيه قصد داشتند تا با اعلام حمايت زود هنگام خود از حمله عربستان به يمن اين کشور را وارد باتلاق يمن کرده و تضعيف کنند به خصوص که اين اقدام با سياست‌هاي آنان در راستاي بازگشت رهبري عثماني در منطقه همسو است.
اين در حالي است که منابع سعودي اعلام کردند که پس از مخالفت پاکستان با مشارکت اين کشور در جنگ عليه يمن، محمدبن سلمان تصميم دارد به شروط مصر براي ارسال نيرو به يمن تن دهد.
روزنامه القدس العربي پيش از اين فاش کرده بود که مصر براي مشارکت در حمله به يمن از کشورهاي عربي درخواست رشوه‌اي 200ميليارد دلاري کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها