کد خبر: ۳۰۸۶۶۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۵     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
واشنگتن، تهران را به نقض حقوق زنان متهم کرد/
نماينده آمريکا در سازمان ملل، ايران را به نقض حقوق زنان متهم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نماينده آمريکا در سازمان ملل، ايران را به نقض حقوق زنان متهم کرد.

آمريکا روز جمعه با دعوت کشورهاي ديگر به برگزاري يک رأي‌گيري کم‌سابقه درباره تلاش ايران براي پيوستن به هيئت اجرايي «نهاد زنان سازمان ملل» به اتهام‌پراکني عليه اين کشور در زمينه حقوق زنان پرداخت.

بر اساس گزارش رويترز، 54 عضو «شوراي اجتماعي و اقتصادي» سازمان ملل، رأي‌گيري‌اي براي انتخاب کرسي‌هاي منطقه آسيا و اقيانوسيه در هيئت اجرايي «زنان سازمان ملل» برگزار کردند. اين نهاد سال 2010 تشکيل شده و يکي از نهادهاي زيرمجموعه سازمان ملل است که در زمينه حقوق زنان و برابري‌هاي جنسيتي فعاليت مي‌‌کند.

به گفته ديپلمات‌ها روز جمعه تنها 53 کشور در اين رأي‌گيري شرکت کردند. آنها بايستي نام کشورهاي مورد نظر خود را روي برگه‌هاي خالي رأي مي‌نوشتند. کشورهاي ساموئوا و امارات متحده عربي در اين رأي‌گيري 53 رأي کسب کردند و سهم کشورهعاي ترکمنستان و پاکستان به ترتيب 52 و 49 رأي بود. ايران با کسب 36 رأي براي عضويت در اين هيئت انتخاب شد.

«سامانتا پاور»، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي گفت: «رأي اندک ايران نشان‌دهنده نگراني‌هاي عميقي است که کشورهاي سازمان ملل دربار تصاحب کرسي توسط ايران در نهاد زنان سازمان ملل دارند.»

نماينده آمريکا در سازمان ملل در ادامه اين بيانيه با اشاره به ادعاهاي بي‌پايه‌اي نظير ممنوع بودن تصاحب مناصب دولتي توسط زنان در ايران و نبود قوانين جلوگيري از خشونت عليه زنان اعطاي نقش رهبري به ايران در امور مربوط به حقوق و رفاه زنان را کاملاً نامناسب خوانده است.

پاور از اينکه گروه آسيا و اقيانوسيه نامزدي ايران براي اين دوران سه ساله که ازيک ژانويه 2016 آغاز مي‌شود را پذيرفته ابراز تأسف کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها