کد خبر: ۳۰۸۴۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه بيانيه لوزان اول راه است، گفت: بيانيه لوزان ‌حقوقي الزام‌آور و لازم‌الاجرا نيست و ما سه ماه بسيار حساسي را در آينده پيش‌رو خواهيم داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علاء‌الدين بروجردي چهارشنبه شب در مراسم جشن هسته‌اي که در ورزشگاه شهيد منوچهري نطنز برگزار شد، اظهار کرد: سابقه صنعت هسته‌اي ايران به نيم قرن پيش باز مي‌گردد و در زمان شاه با وجود اينکه جمعيت کشور نصف امروز بود و بيشترين استخراج و فروش نفت وجود داشت، کشورهاي آلمان و فرانسه قرارداد ساخت نيروگاه اتمي در بوشهر و دارخوين را امضا کرده و حتي مقداري از کار را هم انجام دادند.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي که قرار بود قدرت‌هاي هسته‌اي در ايران به ايجاد و توسعه اين صنعت کمک کنند همگي پا پس کشيدند و از همکاري در اين مهم امتناع کردند.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در آن زمان جمهوري اسلامي دو راه پيش‌رو داشت، يکي راه تسليم و و دومي راه اتکاء به آموزه‌ها و ظرفيت‌هاي خويش بود و با اتکا به راه دوم يعني استفاده از ظرفيت داخلي به خوبي شعار ما مي توانيم را معنا کرد.

وي خاطرنشان کرد: دانش هسته‌اي بسيار پيچيده، حساس و دقيق است و امروزه به برکت خون شهدا، به ويژه شهداي هسته‌اي و با تکيه بر توان دانشمندان داخلي يک پيروزي مطلق در اين زمينه نصيب انقلاب شده و از صفر تا صد دانش هسته اي را در اختيار داريم.

بروجردي با اشاره به بيانيه لوزان و دستاوردهاي آن گفت: يکي از دستاوردهاي اين بيانيه حق غني‌سازي در ايران براي تحقيق و توسعه در صنعت هسته‌اي است و همه قدرت‌ها ايران را به عنوان يک قدرت هسته‌اي پذيرفتند.

وي تصريح کرد: در مذاکرات سخت، فشرده و دقيق علمي موفق شديم طرح خود را در مورد آب سنگين اراک عملي کرده و آب سنگين اراک حفظ شد.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بيانيه لوزان اول راه است تصريح کرد: بيانيه لوزان ‌حقوقي الزام‌آور و لازم‌الاجرا نيست و ما سه ماه بسيار حساسي را در آينده پيش‌رو خواهيم داشت و تصميم قاطع ما بر اين است که در سال همدلي و همزباني دولت و ملت پشت سر رهبر معظم انقلاب در اين راه محکم بايستيم و از منافع ملي دفاع کرده و احقاق حق نماييم.

وي گفت: در صورتي که بيانيه لوزان به توافقي جامع و نهايي تبديل شود، به‌ فضل الهي مي‌تواند به يک جهش بزرگ و جديد در صنعت هسته‌اي ايران تبديل شود.

وي در پايان تاکيد کرد: ورود به مباحث نظامي و موشکي خط قرمز ماست، چرا که ما مي‌خواهيم در عرصه بازدارندگي دچار مشکلاتي که در زمان جنگ تحميلي به وجود آمد نشويم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها