کد خبر: ۳۰۶۶۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
گفته می‌شود فدراسیون فوتبال سوئد برای اجرای مراسم بازی خداحافظی تمایل داشته ولی نکونام این مساله را نپذیرفته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، جواد نکونام در آخرین سال‌های حضورش در تیم ملی آنقدر بازیکن مهمی بود که کارلوش کی روش او را بهترین کاپیتان تمام دوران مربیگری‌اش در فوتبال معرفی کرد و در جمله‌ای اغراق‌آمیز گفت: «نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود، حتی بالاتر از بازیکنانی مانند دونادونی، رائول، کین و رونالدو بوده است.»

 

این وصف نشان می‌دهد که رابطه بسیار نزدیکی میان سرمربی تیم ملی و نکونام برقرار بوده به طوری که همین حالا و در روزهایی که نکو با بازی‌های ملی وداع گفته شنیده می‌شود اگر کی روش دوباره با فوتبال ایران همکاری کند او نیز دوباره به میادین باز خواهد گشت.

 

تعبیر یا شایعه‌ای که به نظر نمی‌رسد چندان صحت داشته باشد چرا که معمولا نکونام تصمیم‌هایی نمی‌گیرد که قطعی نباشد.

 

در حال حاضر جواد نکونام با ۱۵۱ بازی ملی دارای بیشترین بازی ملی است و با ۳۹ گل زده به‌عنوان سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به ‌شمار می‌رود.

 

 

* نکونام می‌خواست بعد از بازی کره برود

جواد نکونام قصد داشت در سه برهه از فوتبال خداحافظی کند‌؛ بعد از جام جهانی، بعد از جام ملت‌ها و سرانجام پس از بازی سوئد.

 

در برزیل وقتی کار ایران به پایان رسید، او قصد خداحافظی داشت اما پیشنهاد شد در بازی دوستانه با کره‌جنوبی در تهران کناره‌‌گیری کند. نکونام تا مرز خداحافظی هم رفت اما خواسته تیم، او را از تصمیم خود منصرف کرد.

 

پس از جام ملت‌ها هم او قصد داشت کناره‌‌گیری کند اما کروش به این بازیکن پیشنهاد داد که در بازی بزرگ سوئد کناره‌‌گیری کند اما با درخشش نکونام در بازی شیلی و سوئد، به نظر می‌رسید موقتاً کناره‌گیری‌‌اش رد شده اما نکونام، خان سوم را با خداحافظی رد کرد.

 

این اتفاق همزمان شد با جدایی کی روش از تیم‌ملی تا جو اردو پس از بازی سوئد، جو غم‌انگیزی باشد. خیلی از بازیکنان تیم‌ملی از نکونام خواستند این تصمیم را رسانه‌ای نکند و دوباره برگردد اما کاپیتان تیم‌ملی گفت این تصمیم قطعی است.

 

* جواد خداحافظی جلوی زلاتان را قبول نکرد!

ظاهرا قرار بود نکونام در زمین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و سوئد از بازی های ملی خداحافظی کند چرا که فدراسیون فوتبال سوئد تدارک مفصلی برای بازی خداحافظی با شکوه مقابل زلاتان و یارانش فراهم دیده بود اما او قبول نکرد این مراسم برگزار شود و دلیلش را هم کسی نمی‌داند.

 

نزدیکان نکونام تأیید کردند که این بازیکن از پاره‌ای از اتفاقات ناراضی بود و ترجیح داد نه در زمین و نه در رختکن، بلکه در هتل تیم‌ملی خداحافظی خود را اعلام کند.

 

شاید دلیلش خداحافظی کی روش باشد یا اینکه دوست دارد در تهران بازی خداحافظی‌اش برگزار شود. سوالی که کاپیتان باید خودش پاسخ بدهد.

 

* نکونام: شاید بهتر بود دیگر نباشم

نکونام که در این سال‌ها به‌عنوان کاپیتان همیشه کنار ملی‌پوشان و کی روش بوده بازیکنان را حسابی شوکه کرد و بعد هم رسانه‌ها خبر رسمی خداحافظی او را روی خروجی شان رفتند تا مردم هم بهت زده شوند.

 

پس از بازگشت تیم‌ملی به هتل خود در استکهلم، وقتی یکی از بازیکنان تیم‌ملی رو به نکونام گفت: «آقا جواد خوشحالم به حرف‌مان گوش کردید و خداحافظی نکردید.» کاپیتان پاسخ داد: «اتفاقاً امشب از تیم‌ملی خداحافظی می‌کنم.»

 

دقایقی بعد در حالی که بازیکنان تیم‌ملی قصد داشتند پس از صرف شام به اتاق‌های خود بروند، نکونام ایستاد و رو به آنها گفت: «روزهای خوبی را کنار هم سپری کردیم. شما بهترین بودید و از هر کدام‌‌تان چیزهای زیادی یاد گرفتم. من امشب از تیم‌ملی خداحافظی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌های بزرگ تیم‌ملی باشم.»

 

مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان دو بازیکنی بودند که پس از خداحافظی نکونام، بلند شدند و از او به خاطر تمام زحماتی که در این سال‌ها کشیده، تشکر کردند. آنها گفتند: «شما برای تیم‌ملی الگو بودید و پر کردن جای خالی‌‌تان بسیار سخت خواهد بود...»

 

بازیکنان همگی شوکه شدند و نمی‌دانستند باید چه بگویند اما در همین حین کی روش با تقدیر از کاپیتان تیمش گفت: «جواد تو کارت را به بهترین شکل در تیم ایران انجام دادی. نکونام بهترین کاپیتان دوران مربیگری من بود.»

 

پس از بازی سوئد، هواداران ایرانی در هتل تیم‌ملی تجمع کرده بودند. خبر خداحافظی نکونام سریعاً به گوش آنها رسید تا پس از دیدن او دورش تجمع کنند‌: «آقا جواد خداحافظی نکن، حیف است. تیم‌ملی به شما احتیاج دارد. بازیکنان دوست دارند شما بمانید. با این بازی‌هایی که کردید هنوز توانایی‌‌اش را دارید. یک سال دیگر می‌توانید در کنار تیم‌ملی باشید. شما با رهبری‌‌تان به تیم‌ملی شخصیت دادید و...»

 

سؤالات طرفداران از نکونام زیاد بود و کاپیتان تیم‌ملی نزدیک به 30 دقیقه ایستاد و با آنها گفتگو کرد. نکونام گفت: «نه دیگر بهتر است نباشم. به‌هر‌حال باید یک روز از تیم‌ملی خداحافظی می‌کردم و دوست داشتم در شرایطی بروم که آماده باشم. می‌خواستم زودتر کناره‌‌گیری کنم اما به دلایلی ماندم. شما هم از حالا به بعد به تیم‌ملی فکر کنید و به موفقیت‌هایش، بدون اینکه فکر کنید چه بازیکنی در تیم‌ملی هست و چه بازیکنی نیست...»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها