کد خبر: ۳۰۶۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الحقیقه، یک نماینده پارلمان اردن پرده از توطئه جدید قطر علیه سوریه برداشت تا دولت بشار اسد را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

این نماینده پارلمان اردن که نخواست نامش فاش شود، گفت که حمد بن جاسم اخیرا تماس‌هایی با دولت اردن داشته و به آنها قول داده در صورت اجرای نقشه مد نظر قطر اتحادیه عرب را قانع کند که اردن را از مجازات‌های در نظر گرفته شده برای سوریه مستثنی کند.

این نماینده پارلمان اردن در ادامه می‌گوید که نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر پس از آن طرح اقتصادی و مالی را ارائه داد که در آن صادرات و واردات اردن با اروپا از طریق بنادر اسرائیل یعنی حیفا و تل‌اویو به جای بنادر سوریه و لبنان صورت گیرد و تاکید می‌کرد، استفاده از این دو بندر با صرفه‌تر از بنادر لبنان و سوریه است.

این نماینده پارلمان اردن گفت: پس از پیشنهاد حمد بن جاسم هم اکنون اختلاف نظر شدیدی میان خلیل الحاج توفیق، رئیس بخش واردات مواد غذایی اتاق بازرگانی اردن با مسئولان اردنی دارای روابط گسترده با قطر درباره اجرای این طرح در جریان است.
 
نماینده پارلمان اردن افزود: خلیل الحاج توفیق کاملا با اجرای این طرح قطر حداقل درباره بخشی که ریاست آن را برعهده دارد، مخالفت کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها