کد خبر: ۳۰۵۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
بر اساس يک نظرسنجي در آلمان، بيشتر مردم اين کشور اروپايي با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران مخالف هستند.
در اين نظرسنجي تلفني که از سوي "موسسه تحقيقات اجتماعي و تحليل آماري فورسا" در آلمان انجام شد، ۸۲ درصد از شهروندان آلماني با حمله نظامي به ايران مخالف هستند.

تنها ۱۰درصد از پاسخگويان با اين اقدام موافق بودند و ۸ درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي نيز نظري درباره اين موضوع نداشتند.

در اين نظرسنجي از هزار و ۵۰۰ آلماني سوال شد که آيا آنان از دخالت نظامي آلمان در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران، حمايت مي‌کنند يا خير.

گيدو وستروله، وزير خارجه آلمان ماه گذشته درباره حمله نظامي به ايران هشدار داد و پيامدهاي اين اقدام را "خطرناک" توصيف کرد. وي همچنين گفت، چنين اقدامي نه تنها ايران را ضعيف نمي‌کند بلکه موجب قدرت‌ گرفتن بيشتر اين کشور خواهد شد.

امريکا و برخي از هم‌پيمانان غربي اين کشور به همراه رژيم اسرائيل، تهران را به پيگيري برنامه هسته‌اي خود با اهداف نظامي متهم و از اين مسئله به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر و همچنين درخواست براي حمله به ايران استفاده مي‌کنند.

ايران با رد اين اتهامات تاکيد مي‌کند که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار است.

مقامات ايران قويا نسبت به لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه و تحريک‌کننده امريکا و اسرائيل واکنش نشان داده‌اند و تاکيد مي‌کنند که جمهوري اسلامي به هرگونه حمله نظامي به اين کشور پاسخ سنگيني خواهد داد. همچنين تهران هشدار داده ‌است که حمله به ايران مي‌تواند به گسترش دامنه جنگ به فراتر از منطقه خاورميانه منجر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها