کد خبر: ۳۰۵۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
حال بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از این اظهارات وی بار دیگر روز سه‌شنبه (۲۲ آذر، ۱۳ دسامبر) در دانشگاه الفيصل در شهر رياض، پايتخت عربستان با نگرانی شدید تاکيد کرد: آثار اقدام نظامي عليه ايران "نه تنها فاجعه‌آميز... بلکه مصيبت‌بار و خطرناک خواهد بود." البته وی دلیل عمده نگرانی خود را پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی مطرح کرد و تصریح کرد: عمليات نظامی عليه ايران، ممکن است موجب پشتيبانی ايرانيان از رژيم کنونی شود.
شاهزاده ترکي الفيصل، رئيس پيشين سازمان اطلاعات عربستان هشدار داده است حمله نظامي به ايران پيامدهاي "فاجعه‌باري" به همراه خواهد داشت.

به گزارش بی باک، وی که چندی پیش به دعوت باشگاه ملی مطبوعات آمريکا برای نمايندگان رسانه ها سخنرانی می کرد، در بخشی از اظهاراتش اقدام نظامی عليه تاسيسات اتمی ايران را مردود دانست و ضمن مخالفت با آن به فجايع انسانی و خسارت های مالی ناشی از چنين جنگی تاکيد کرد که پيامدهای آن تا مدتها ادامه خواهد داشت.

البته وی دلیل عمده نگرانی خود را پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی مطرح کرد و تصریح کرد: عمليات نظامی عليه ايران، ممکن است موجب پشتيبانی ايرانيان از رژيم کنونی شود.



حال بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از این اظهارات وی بار دیگر روز سه‌شنبه (۲۲ آذر، ۱۳ دسامبر) در دانشگاه الفيصل در شهر رياض، پايتخت عربستان با نگرانی شدید تاکيد کرد: آثار اقدام نظامي عليه ايران "نه تنها فاجعه‌آميز... بلکه مصيبت‌بار و خطرناک خواهد بود."

الفيصل افزود: پيامدهاي نامطلوب چنين حمله‌اي در سراسر جهان احساس خواهد شد.



گفتنی است، امريکا و اسرائيل با ادعاي مخفيانه بودن برنامه هسته‌اي ايران و تلاش اين کشور براي دستيابي به جنگ‌افزارهاي هسته‌اي، همواره تهران را با "گزينه" نظامي تهديد کرده‌اند.

اين درحالي است که ايران تاکيد مي‌کند به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار است.

مقامات جمهوري اسلامي ايران ضمن واکنش شديد به لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه تحريک‌کننده امريکا و اسرائيل، هشدار داده اند هر گونه اقدام نظامي عليه ايران به جنگي منجر خواهد شد که به طور قطع دامنه آن بسيار فراتر از خاورميانه خواهد بود.

واشنگتن، تل­آويو و هم پيمانان آنها در حالي به تکرار ادعاي اثبات نشده خود درباره برنامه هسته اي ايران ادامه مي دهند که رژيم اسرائيل تنها دارنده جنگ‌افزارهاي هسته‌اي در خاورميانه محسوب مي‌شود.

رژيم اسرائيل همچنين به بازرسان اجازه ديدار از تاسيسات هسته‌اي خود را نمي‌دهد و بر اساس سياست ابهام هسته‌اي خود از پيوستن به پيمان جلوگيري از گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي (ان‌پي‌تي) خودداري مي‌کند.

اين درحالي است که جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست شفافيت هسته اي خود به بازرسان آژانس بين المللي اجازه بازديد از تاسيسات خود را داده است.

رژيم اسرائيل به تازگي موشک دوربرد جديدي را در پايگاه هوايي پالماهين آزمايش کرده است که از قابليت حمل يک کلاهک هسته‌اي ۷۵۰ کيلوگرمي به مسافت ۱۰ هزار کيلومتر برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها