کد خبر: ۳۰۵۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
سرقت خودروی چند صد میلیونی مجتبی جباری، ارسال پرونده باند شیطان به دادگاه، قتل مرموز زن جوان در خانه‌اش و کلاهبرداری از داخل زندان از مهمترین اخبار حوادث و پلیس در هفته جاری بود.

به گزارش598 به نقل از خبرنگار مهر، صبح روز دوشنبه هفته جاری مجتبی جباری بازیکن تیم ملی  و باشگاه استقلال با مراجعه به پلیس تهران از سرقت خودروی چند صد میلیونی خود خبر داد.

این بازیکن در شکایت خود آورده چندی قبل خودرویی را به کشور وارد کرده و پس از اخذ پلاک موقت اقدام به تردد در سطح شهر کردم. پس از گذشت مدتی فردی با مراجعه به من ادعا کرد می تواند برایم پلاک دائم بگیرد. وقتی به حرفهای مرد شیاد اعتماد کردم خودروام را برای شماره گذاری در اختیارش قرار دادم.

وی ادامه داد: با گذشت چند روز اثری از او نشد و او با چرب زبانی خودروام را به سرقت برد.

گفتنی است با شکایت بازیکن سرشناس تیم ملی ماموران پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

قتل زن جوان در خانه اش



روز جمعه هفته گذشته مردی هراسان در تماس با پلیس شیراز از قتل همسرش خبر داد. دقایقی بعد تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی خود را به محل جنایت رساندند. در نخستین بررسی ها مشخص شد مریم 33 ساله با ضربه های کارد از پا درآمده است.

همسر مقتول در جریان تحقیقات گفت: امروز عصر وقتی از سر کار آمدم با بهم ریختگی خانه روبرو شدم. برای یافتن مریم به جستجو پرداخته و با جسد غرق در خون او در یکی از اتاق ها روبرو شدم.

در ادامه پزشک جنایی علت مرگ زن جوان را خونریزی شدید اعلام کرد و گفت: مقتول قبل از مرگ با عامل جنایت درگیر شده بود.

از سوی دیگر با توجه به سرقت شدن طلاهای مقتول کارآگاهان احتمال می دهند که دلیل مرگ مریم قربانی سرقت طلاهایش بوده است.

پس از بررسی های مقدماتی جسد مقتول برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

نصب دوربین در بازداشگاه های کلانتری ها



این هفته سرهنگ محسن خانچرلی از تجهیز تمامی کلانتری ها و بازداشتگاهای آن به دوبین خبر داد و گفت: تمامی بازداشتگاههای کلانتری ها استاندارد شده است و نکات امنیتی و بهداشتی در این اماکن رعایت می شود. ضمن اینکه تمامی بازداشتگاهها به دوربین مجهز شده و از سوی ماموران کنترل می شود.

اعضای باند شیطان پای میز محاکمه

رسیدگی به این پرونده همزمان با طرح شکایتهای مشابه در پلیس مشهد در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. بررسی پرونده های نشان داد اعضای این باند طعمه های خود را از میان پسران نوجوان انتخاب کرده و پس از کشاندن آنها به محلی خلوت نقشه شیطانی خود را اجرا می کردند.

یکی از شاکیان پرونده در جریان تحقیقات به ماموران گفت: با یکی از اعضای این باند دوست بودم. اوایل مهر امسال او از من خواست برای گردش به منطقه طرقبه برویم. وقتی به آنجا رسیدیم. یکی از شیطان صفت ها با تهدید کارد از من خواست همراهش بروم. ابتدا مقاومت کردم اما او و همدستانش مرا با کتک به محلی خلوت برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها همچنین از صحنه آزار و اذیتم فیلمبرداری کرده و تهدید کردند اگر موضوع را به کسی بگویم فیلم را در بین دوستانم پخش می کنند.

شکایتها نشان می داد اعضای این باند اقدامات شیطانی خود را از دو سال قبل آغاز کرده و برای اینکه قربانیان خود را از شکایت منصرف کنند از صحنه آزار و اذیت آنان فیلمبرداری می کنند.

با افزایش شکایت ها از اعضای این باند قاضی صفاییان از شعبه 808 مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد به ماموران دستور داد شیطان صفتان را شناسایی و دستگیر کنند.

در ادامه ماموران پلیس مشهد در چند عملیات ضربتی اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

در بازرسی تلفن همراه متهمان نیز فیلم آزار و اذیت قربانیان کشف شد. پس از بررسی های مقدماتی پرونده برای رسیدگی به اتهام آزار و اذیت قربانیان به دادگاه کیفری استان خراسان رضوی فرستاده شد تا اعضای باند شیطان صفتان پای میز محاکمه قرار بگیرند. همچنین به اتهام سرقت و آدم ربایی متهمان در دادسرا رسیدگی خواهد شد.

کلاهبرداری میلیونی از داخل زندان

ماموران پلیس آگاهی استان البرز چندی قبل در جریان کلاهبرداری های مشابه در سطح این استان قرار گرفتند. تحقیقات مقدماتی ماموران نشان داد فرد ناشناسی با یک تلفن اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده است. مرد تبهکار به صورت حرفه ای عمل می کرد و هیچ ردی از خود باقی نمی گذاشت.

او در یکی از کلاهبرداری ها با یک موسسه کرایه خودرو تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان دکتر یکی از بیمارستانهای معروف درخواست خودرو کرده بود. سپس از راننده خواسته بسته ای را از ترمینال تحویل گرفته و آن را برای او به بیمارستان بیاورد.

مرد تبهکار پس از چند دقیقه با تماس دیگری از راننده تقاضا می کند پولی را برای او کارت به کارت کند تا وقتی به بیمارستان آمد آن را بگیرد. راننده نیز بی اطلاع از نقشه مرد کلاهبردار این پول را از حساب خود واریز کرده ، اما وقتی به ترمینال می رود متوجه کلاهبرداری می شود.

کلاهبردار تلفنی همچنین در تماس با تالارهای پذیرایی و میوه فروشان ادعا کرده بود قصد برگزاری یک میهمانی بزرگ را دارد. بعد هم سفارش میوه و شام می داد و از آنها می خواست برای پرداخت هزینه کارگرشان را پای دستگاه عابربانک بفرستند تا او پول را اینتر نتی پرداخت کند. مرد شیاد با سواستفاده از سادگی کارگران از آنها می خواست گزینه انگلیسی را انتخاب کنند و بعد از حساب طعمه هایش به حساب خود پول واریز می کرد.

ماموران پس از ردیابی تماس ها و شماره حساب مرد کلاهبردار او را در یکی از زندان های کرج شناسایی کردند. کلاهبردار حرفه ای پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به جرم خود گفت: طعمه ها را از نیازمندی روزنامه ها شناسایی کرده و با معرفی خود به عنوان دکتر یا مهندس اعتمادشان را جلب می کردم.متهم پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شد.

جریمه های دوربینی پاک نمی شود/ امروز آخرین مهلت بخشودگی جرایم دوبرابر شده

امروز آخرین مهلت بخشودگی جرایم دوبرابر شده تا پایان سال 89 است. سرهنگ مرتضی دهقان رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در این باره و بخشودگی جرایم دوربینی گفت: تخلفات رانندگی از جمله سرعت، سبقت و ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک که توسط دوربین های الکترونیکی سطح شهر ثبت می شود قابل رسیدگی و حذف از سیستم پلیس نیست. رانندگان موظفند جریمه های ثبت شده توسط دوربین را پرداخت کنند. البته در صورتی که فرد به صورت اشتباه جریمه شده یا فردی با دستکاری پلاک خودرو موجب جریمه فرد دیگری شود این موضوع قابل رسیدگی است. برخی از رانندگان مدعی هستند که نمی دانستند وارد محدوده طرح شده اند که این موضوع به هیچ توجیه کننده نیست و به اعتراض این افراد رسیدگی نمی شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها