کد خبر: ۳۰۳۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مردم هم می‌توانند در صورت اثبات اینکه اطلاعاتشان در اختیار افراد قرار گرفته است، از مخابرات شکایت کنند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه اقدام مخابرات در ارائه اطلاعات مردم به شرکت‌های تبلیغاتی تخلف 100 درصدی بوده است گفت: مدعی‌العموم می‌تواند به این موضوع وارد شود.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره اقدام شرکت مخابرات در فروش اطلاعات مشترکین به برخی شرکت‌های تبلیغاتی اظهار داشت: قطعا خدمات تلفن همراه، متفاوت با تلفن ثابت و عمومی است و ممکن است در این زمینه خلاءهای قانونی داشته باشیم.
 
اقدام مخابرات برخلاف اخلاق بود
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما از جهت عرف و رویه حقوقی و فرهنگی، این حرکت مخابرات، حرکتی برخلاف اخلاق بوده است و نباید اینکار انجام می‌شد.
 
وی گفت: اگر این کار مصداق ارائه اطلاعات و اسرار باشد این موضوع باید به عنوان تخلف رسیدگی شود و قائدتا باید با آن برخورد شود.
 
تجری با بیان اینکه در اختیار قرار دادن اطلاعات مردم به افراد غیرمرتبط خلاف قانون است و افرادی هم که می توانند این اسرار و اطلاعات را داشته باشند معمولا به واسطه مقام قضایی و دستور قضایی است که می‌توان دسترسی داشت.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه به اعتقاد من این کار مخابرات تخلف 100 درصدی است گفت: باید با بانیان این کار و افرادی که در این زمینه نقش داشته‌اند برخورد شود تا جلوی آسیب‌پذیری که در آینده ممکن است دامن‌گیر مردم شود گرفته شود.
 
مدعی‌العموم می‌تواند وارد این ماجرا شود
 
تجری در پاسخ به این سوال که آیا مدعی العموم می‌تواند به این موضوع وارد شود گفت: 100 درصد همین‌طور است و مدعی‌العموم می‌تواند وارد این موضوع شود.
 
مردم هم می‌توانند از مخابرات شکایت کنند
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مردم هم می‌توانند در صورت اثبات اینکه اطلاعاتشان در اختیار افراد قرار گرفته است، از مخابرات شکایت کنند. یک زمانی هست که قابلیت ارائه اطلاعات است و زمانی هم است که اطلاعات ارائه شده است، این موضوع باید روشن شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا نحوه شكايت را روشن و شفاف بيان نمائيد. مدتهاست برايم اس ام اس هاي تبليغاتي مي آيد. چه كسي شماره ما را با اين مراكز تبليغاتي ميدهد؟چگونه خسارت بگيريم؟
پاسخ
مبارز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
هيچي بابا ميري شكايت ميكني و كلي زحمت ميكشي آخرش هم اگه پيروز ميدان باشي دادگاه مخابرات رو به پرداخت جريمه به نفع خزانه و هزينه دادرسي محكوم ميكنه. حالا اين وسط چي به مردم ميرسه خدا ميداند!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
من شاكي كي رسيدگي مي كنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
انگار مردم بیکارن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها