کد خبر: ۳۰۳۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
 به گزارش پایگاه 598، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات سیاست های اطلاع رسانی ستاد را تشریح نمود.

عباسی فر با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی جامع و گسترده از خدمات و عملکرد ستاد عنوان نمود پیامی که ما خود را موظف به ابلاغ آن می دانیم پیامی مقدس و مورد علاقه مخاطب است یعنی خادمی صحن و سرای اهل بیت علیهم السلام و این افتخار بزرگی است که امروز سعادت خدمت به عتبات عالیات نصیب مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی گردیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شاید همه آحاد جامعه امکان رفتن به عتبات عالیات در کشور عراق را نداشته اند اما همواره با اهداء نذورات بعنوان پشتیبانی موثر، ستاد را در امر بازسازی کمک کرده اند و حق دارند بدانند که خروجی نذورات و کمک هایشان چه بوده. بنابراین مخاطبین دو دسته اند، یکی گروهی که با سفر به کشور عراق و 4 شهر مقدس این کشور بعینه شاهد تحول چشمگیر در بازسازی اعتاب مقدسه هستند و گروهی که هنوز موفق به سفر به آن سرزمین نگردیده اند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی ستاد، عباسی فر با اعلام این مطلب که اطلاع رسانی به مخاطبین دسته دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت اینجاست که ما باید با بهره گیری از شیوه های موثر بصورت مستمر به این عزیزان گزارش بدهیم.

در ادامه معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات سرفصل های فعالیت های معاونت را به شرح ذیل عنوان نمود:

1- استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بعنوان پشتوانه شرعی و اعتقادی که در تلاش هستیم از طریق فراهم نمودن زمینه دیدار و یا اخذ استفتا این مهم را عملی نماییم، بعنوان نمونه ما بعد از اتمام پروژه طلاکاری گنبد امام جواد(ع) شاهد صدور پیام تقدیر مقام معظم رهبری دام ظله العالی به ستاد بازسازی بودیم که معظم له اینگونه فرمودند:

«از ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکر و قدردانی شود.

امید است خداوند متعال به دست اندرکاران و بانیان این عمل صالح که نشانه ای از ارادت مردم عزیزمان به ساحت والای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم افضل الصلوات الله و تحیاته است پاداش شایسته عنایت فرماید.»

 که خود این پیام انگیزه همکاران مارا چند برابر نمود.

2- استفاده از فضای مناسب رسانه ها بویژه رسانه ملی بعنوان پرمخاطب ترین وسیله برای تبلیغ و ترویج شعائر الهی که یکی از مظاهر آن توجه ویژه به حفظ شأن و حرمت اهل بیت علیهم السلام از طریق مرمت و بازسازی قبور مطهر و بارگاه ملکوتی آنان برای بهره برداری معنوی هرچه بیشتر زائرین است.

3- استفاده از فضاهای پرتردد جهت تبلیغ اهداف ستاد نظیر فرودگاه ها، ترمینال ها، مترو و شرکت اتوبوسرانی، تلوزیون های شهری، اتوبانها(نصب بیلبورد) و ... .

4- تقویت سایت خبری و فعال نمودن بخش دریافت نظرات و فراهم نمودن زمینه زیارت مجازی

5- استفاده از ظرفیت های موجود در مراکز فرهنگی، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، سازمان رسیدگی به امور مساجد و ... .

6- چاپ و نشر ماهنامه، بروشور، مجلات و ... .

7- تقویت ارتباط مردمی از طریق انجام پروژه افکارسنجی و فراهم نمودن زمینه تماس آنان با ستاد.

8- تقویت و ساماندهی ارتباط با رسانه ها بویژه صدا و سیما.

9- تجلیل از رسانه های برتر که بیشترین سهم را در انعکاس اخبار عملکرد ستاد داشته اند.

10- جشنواره عکس و فیلم با هدف جمع آوری آثار مرتبط با عتبات بویژه در بخش بازسازی.

عباسی در خاتمه یاری و همکاری همه نخبگان و هنرمندان محب اهل بیت (ع) کشور را خواستار شد و استفاده از نظرات آنان را بسیار مفید و کارساز دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها