کد خبر: ۳۰۳۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
سارکوزی گفت: هم‌اکنون اروپا، تنها به فکر اتحاد اعضای داخلی خود است و به کشوری خارج از این اتحادیه چون ترکیه نمی‌اندیشد. تا آنجا که من می‌دانم، ترکیه کشوری اروپایی نیست، بلکه کشوری آسیایی است که چندی پیش، سپر دفاع موشکی را برای حمایت از کشورهای اروپایی در خاک خود مستقر کرد.
باز هم «نیکولا سارکوزی»، رئیس جمهور فرانسه ـ که سابقه‌ای طولانی در مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دارد ـ با عضویت این کشور در این اتحادیه مخالفت کرد و به نحو تحقیرآمیزی در این باره گفت: اروپا مسائل مهمتری از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دارد.


به گزارش «تابناک»، «تودی زمان» در این باره نوشته که «سارکوزی» بر این باور است که اکنون و در بحران اقتصادی اروپا، هیچ اولویتی برای بررسی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیست و اروپا تنها به فکر اتحاد اعضای داخلی خود است و به کشوری خارج از این اتحادیه همچون ترکیه نمی‌اندیشد؛ کشوری که به نظر فرانسه، کشوری اروپایی نیست که در اتحادیه اروپا عضویت داشته باشد.

سارکوزی همچنین گفت: تا آنجا که من می‌دانم، ترکیه کشوری اروپایی نیست، بلکه کشوری آسیایی است.

رئیس‌جمهور فرانسه در عبارتی طعنه‌آمیز  ادامه داد: ترکیه ملت بزرگی دارد و متحد ماست و نقش مهمی در جهان دارد و پل ارتباط شرق و غرب است، اما اگر ترکیه به اتحادیه اروپا بپیوندد، دیگر به غرب پیوسته و نمی‌تواند پل ارتباطی میان شرق و غرب باشد؛ بنابراین، بهتر است به جای پیوستن به اتحادیه اروپا، در میان اروپا آسیا همچنان بماند.

این در حالی است که تنش میان ترکیه و فرانسه همچنین درباره نسل‌کشی نامیدن کشتار ارامنه در خلال جنگ جهانی اول به دست امپراتوری عثمانی بالا گرفته است. رئیس‌جمهور و پارلمان فرانسه، کشتار ارامنه در جنگ اول جهانی را توسط ترکیه نسل‌کشی نامیده‌اند، در حالی که ترکیه بر این باور است که کشتار ارامنه در فرایند جنگ داخلی بوده که در آن از همه مذاهب و قومیت‌ها کشته شده‌اند.

در حالی که مقامات فرانسه ترکیه را به نسل‌کشی متهم می‌کنند، ترکیه هم سارکوزی را به استعمارگری و تلاش برای نفوذ در ارمنستان و جلب آرای ارمنیان فرانسه متهم کرده است.

ترکیه تاکنون تلاش‌های بسیاری برای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام داده که همه آنها با مخالفت فرانسه، شکست خورده است.
در این باره باید گفت که چندی پیش، ترکیه سپر دفاع موشکی را برای حمایت از کشورهای اروپایی در خاک خود مستقر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها