به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ در حالی که بازار بسیاری از کالاها در شب عید داغ میشود و به دلیل افزایش تقاضا گاها با رشد قیمتی کالاها روبهرو میشویم، اما دبیرکل انجمن لوامخانگی ایران معتقد است که «بازار لوازمخانگی، بازاری نیست که شب عید روی آن تاثیرگذار باشد.»
حبیباله انصاری در این باره توضیح داد: «در حال بازار لوازمخانگی از ثبات برخوردار است و از نظر قیمتی تغییر آنچنانی نداشته است.»
به گفته وی، «بازار لوازمخانگی، بازاری نیست که شب عید روی آن تاثیرگذار باشد. در واقع فروش یکسری از کالاها مثل یخچال، تلویزیون، ماشینلباسشویی و اجاق گاز محدود به شب عید نمیشود.»
دبیرکل انجمن لوازمخانگی ایران با بیان اینکه لوازمخانگی یک کالای مصرفی یا تزئینی نیست، تصریح کرد: «البته نمیتوانم بگویم شب عید روی این بازار ۱۰۰ درصد تاثیر ندارد، اما تاثیر آن جزئی است.»
انصاری متذکر شد: «نکته مهم این است که افزایش قیمتی در بازار نداشتیم و حتی در ۱۰ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال ۱۳۹۲ از افزایش تولید در ارتباط با برخی لوازمخانگی انرژیبر مثل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، کولر آبی و انواع تلویزیون روبهرو بودیم.»
وی متذکر شد: «البته به خاطر ضعف قدرت خرید مردم با وجود اینکه از افزایش تولید برخوردار بودهایم، اما نسبت به سالهای گذشته کاهش فروش نیز داشتیم، ولی در کل نسبت به سال گذشته رونق به بازار بازگشته است.»
دبیرکل انجمن لوازمخانگی ایران خاطرنشان کرد: «همانگونه که بین ۲۲ تا ۳۸ در رابطه با برخی لوازمخانگی افزایش تولید داشتیم، به نسبتی نیز افزایش فروش نیز وجود داشته است.»