کد خبر: ۳۰۲۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
جنبش مقاومت حزب الله لبنان هویت عوامل آژانس اطلاعات مرکزی(سی آی ای) را که در لبنان مخفیانه برای جمع آوری اطلاعات در مورد مقامات حزب الله کار می کردند افشا کرد.
«خبرگزاری دانشجو» به نقل از گاردین، جنبش مقاومت حزب الله لبنان هویت عوامل آژانس اطلاعات مرکزی(سی آی ای)  را که در لبنان مخفیانه برای جمع آوری اطلاعات در مورد مقامات حزب الله کار می کردند افشا کرد.

بنا بر اطلاعاتی که منتشر شده است، رهبری این گروه با دانیل پاتریک مکفیلی است. افسران سابق سیا پست مکفیلی را در بیروت تایید کرده اند.

در این گزارش از چندین افسر دیگر نیز نام برده شده است.

سیا یک تیم 10 نفره متشکل از زنان و مردان را وارد لبنان کرده است که وظیفه ایشان استخدام جاسوسان لبنانی بوده که بتوانند اطلاعاتی در مورد حزب الله جمع آوری کرده و به سیا بدهند.

جاسوسان سیا در استخدام بخش های مختلف جامعه فعال لبنان بودند: پرسنل کارکنان دولت، ماموران امنیتی و نظامی، شخصیت های مذهبی، بانکدارها و چهره های دانشگاهی از افرادی بوده اند که به جاسوسی برای سیا می پرداخته اند و در استخدام این سازمان بوده اند.

این افشاگری اضافه می کند که درحالی که استخدام این عوامل در ساختمان سفارت آمریکا انجام می شده است، ملاقات با آنها در مکان های عمومی نظیر رستوران های فست فود، مک دونالد، پیتزا کلبه محبت و استارباکس انجام می شده است.

این گزارش همچنین افسران سیا را به فساد در استخدام ماموران لبنانی متهم می کند. « افسران سیا بخشی از پولی را که به جاسوسان اختصاص داشته است را برای خود مصادره می کرده اند و همچنین فاکتورهایی راکه برای مخارج  انجام شده ارائه می نموده اند بیشتر از میزان واقعی این مخارج بوده است».

در ماه نوامبر ماموران سیا تایید کردند که مجموعه ای از اطلاعت سیا در لبنان که در مورد مجموعه وسیعی از عملیتات های سیا در لبنان بوده است به دست حزب الله افتاده است.

در گذشته نیز چند مورد حزب الله اعلام کرده بود که تعدادی از جاسوسان سیا و موساد در لبنان رفت و آمد داشته اند و ما نیز بعضی از آنها را دستگیر کرده ایم. سیا و موساد نیز این سخن حزب الله را تایید کرده اند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
بسمه تعالی سلام
باید هزینه جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل غاصب وغرب را بالا برد بطوری که کمترین اتهام آنه اگر خارجی اند اشد مجازات مرگ وداخلی را با حد اقل رسیدگی به کام مرگ فرستاد تا درس عبرتی برای کسانی که در مخیله شان همراهی با آمریکا و غرب و صهیونیزم است باشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها