کد خبر: ۳۰۲۷۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ رسانه‌هاي انگليسي طي گزارشي اعلام کردند که تاکنون حدود 3000 تونسي براي ورود به جنگ سوريه و عراق به اعضاي داعش پيوسته‌اند.

به گزارش سايت اينترنتي المنار، رسانه‌هاي انگليسي در گزارشي اعلام کردند که حدود 3000 تونسي تاکنون براي ورود به جنگ‌هاي کنوني سوريه و عراق به گروه تروريستي داعش پيوسته‌اند که مرحله اول اين عضوگيري از طريق شبکه‌هاي اجتماعي و مرحله دوم آن از طريق ورود اين افراد از طريق مرزهاي ليبي صورت گرفته است که اين افراد پس از گذراندن دوره نظامي از طريق مرز ترکيه وارد سوريه شده‌اند.
خليل، جوان 24 ساله تونسي در اعترافات خود گفته که در جنگ موصل در کنار داعش جنگيده و قبل از اينکه به کشورش بازگردد از ناحيه پا زخمي شده است.
اين جوان تونسي اقرار کرده که شش ماه پس از پيوستن خود به داعش نسبت به ماهيت و حقيقت داعش دچار شک و ترديد شده است.
با وجود محکوميت‌ها و هشدارهاي جامعه مدني تونس، حزب‌ها و رهبران دولتي اين کشور نسبت به اعزام جوانان تونسي به جنگ سوريه، باز هم مساله عضوگيري داعش و پيوستن جوانان تونسي به اعضاي گروه تروريستي داعش ادامه دارد.
سوالي که ذهن همگان را به خود مشغول کرده است چگونگي عضوگيري گروه تروريستي داعش از افراد خارجي است آن هم در شرايطي که بسياري از کشورها براي جلوگيري از اين اتفاق اقدامات شديدي را اتخاذ کرده‌اند.
کارشناسان نسبت به خطرات بازگشت افراد مسلح که برخي از آنها داوطلبانه و برخي ديگر براي گسترش نفوذ داعش و تشکيل گروهک‌هاي تروريستي به کشور خود بازمي‌گردند، هشدار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها