کد خبر: ۳۰۱۰۸
زمان انتشار: ۰۱:۴۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
بیما- مدیرعامل شرکت توسعه ترابر ایرانیان از اجاره 5 فروند هواپیمای مدرن از جمله ایرباس از ایرلاین‌های خارجی خبر داد.
علی جهاندیده گفت: عمده منابع گروه از طریق دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت تامین خواهد شد‌ و افزود: یک شرکت هواپیمایی در این گروه تشکیل شده است که کار خود را ابتدا با اجاره 5 فروند هواپیماهای استاندارد و مدرن به صورت چارتری و با سرویس 6 ماهه داخلی آغاز می‌کند و به تدریج به این ناوگان اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هواپیماهای مورد استفاده به هیچ وجه توپولوف نبوده و به احتمال هواپیماهای اجاره‌ای ایرباس خواهند بود، تصریح کرد: از شرکت‌هایی که در خطوط هواپیمایی ترکیه و دیگر کشورها دارای ایرلاین‌های معتبر هستند، هواپیما اجاره می‌کنیم. وی افزود: ارتباطمان را با یک هواپیمایی خوب و ایمن ایجاد کرده‌ایم و اقدام به ایجاد یک ایرلاین هم نموده‌ایم که متعاقبا اعلام خواهیم کرد.
علی جهاندیده در نشست خبری به مناسبت نزدیک شدن به هفته حمل و نقل، اظهار کرد: حمل و نقل می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد، زیرا کریدورهای مختلف از ایران می‌گذرد و این خود یک فرصت مطلوب است.
وی ضمن اشاره به اینکه‌ گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان حمل و نقلی چند وجهی (هلدینگ) است، اضافه کرد: این گروه با 7 شرکت دریایی و خدمات بندری، جاده‌ای، هوایی، هلیکوپتری، ریلی، لجستیک و خدمات پستی و شرکت هتل پارس به توسعه حمل و نقل ایران می‌اندیشد. مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان تصریح کرد: با رویکرد سرمایه‌گذاری و ایجاد شبکه حمل و نقل و تکیه بر حمل و نقل چند وجهی کار خود را آغاز کردیم و در انواع شاخه های حمل و نقل با تکیه بر حمل و نقل چند وجهی عمل می‌کنیم و برنامه داریم ظرف 5 سال اهداف خود را محقق کنیم و در مجموع رویکرد و هدف سرمایه‌گذاری‌های گروه سودآوری برای پاسخ به سرمایه‌گذاران و ورود به طرح‌هایی است که توجیه اقتصادی دارند چرا که اگر مجموعه‌ای نیاز و سودآوری سرمایه‌گذاران را تامین نکند محکوم به شکست است. ما سعی نموده‌ایم در سبدهای گوناگون سرمایه‌گذاری کرده و در فرصت‌های مناسب نسبت به سرمایه‌گذاری و خرید مجموعه‌های سودده اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه این شرکت تنها شرکت حمل و نقل چند وجهی در ایران است، خاطرنشان کرد: این مجموعه تمامی اشکال حمل و نقل را در خود جای داده است و تمرکز بر فرصت‌ها و استفاده از منابع مالی بسته‌های مالی ارزان‌قیمت دولتی جزو کارهای اصلی این شرکت است. جهاندیده به تشکیل شرکت هواپیمایی در این هلدینگ اشاره کرد و گفت: این گروه شرکت هلیکوپتری ایران را طی تفاهم با سازمان خصوصی‌سازی خریداری کرده و ضمن تعهد به بدهی و تعهدات این شرکت هم‌اکنون تمامی سهام آن متعلق به این گروه است.
وی از ساخت واگن در بخش صنایع ریلی این گروه سخن گفت و اظهار داشت: شرکت با ظرفیت 70 واگن مسافری ویژه و شرکت ریلی مهتاب سیرجم با 130 واگن مسافری، جزو شرکت‌های ریلی این مجموعه هستند. جهاندیده با اشاره به اینکه 100 درصد سهام شرکت ایریکو متعلق به واگن‌سازی ایران‌خودرو در اختیار گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان است، گفت: این شرکت بخشی از سهام شرکت الوند نیرو را هم در اختیار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها