کد خبر: ۲۹۸۶۳۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
الاتحاد عربستان با کسب 2 عنوان قهرماني و يک حضور منجر به شکست در فينال پرافتخارترين تيم آسيا در ليگ قهرمانان آسياست و به تنهايي بيش از 10 تيم ايراني به فينال ليگ قهرمانان رسيده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، الاتحاد عربستان در سال های 2004 و 2005 تیم قهرمان لیگ قهرمانان در دوره دوم و سوم شده است. آنها در سال 2009 هم به فینال رقابت ها رسیده اما مغلوب تیم پوهانگ کره جنوبی شده و از رسیدن به سومین عنوان قهرمانی بازمانده اند.

اگر بخواهیم مسابقات لیگ قهرمانان را با جام باشگاه های آسیا که قبل از سال 2003 میلادی برگزار می‌ شد، تلفیق کنیم تیم پوهانگ را باید پرافتخارترین تیم باشگاهی در آسیا بدانیم. پوهانگ از کره جنوبی تنها کشوری است که 3 عنوان قهرمانی را در آسیا تجربه کرده است. آنها در مسابقات سال های 1996، 1997 و 2009 در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه ها عنوان قهرمانی را به دست آوردند. اولین قهرمانی آنها در آسیا بعد از پیروزی برابر پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی آن هم با نتیجه 3 ـ1 اتفاق افتاد. در آن مسابقات پرسپولیس بعد از باخت به تیم پوهانگ در بازی رده‌بندی برابر الزورای بغداد 4 ـ 1 برنده شد و عنوان سوم رقابت ها را به دست آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها