کد خبر: ۲۹۷۴۲۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن به کمک فروش قوی در چین و کاهش هزینه که نتایج این شرکت را بهبود بخشید، ضرر کوچک‌تری درسال ۲۰۱۴ داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  ضرر خالص پژو سیتروئن از ۲.۲۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ به ۵۵۵ میلیون یورو (۶۳۳.۴ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۴ رسید در حالیکه درآمد این شرکت طی همین مدت از ۵۳.۰۸ میلیارد یورو به ۵۳.۶۱ میلیون یورو افزایش یافت.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج مالی سال ۲۰۱۴ دال بر پیشرفت روند بازسازی بنیان‌های مالی این خودروساز است.

پژو که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دونگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است.

تاورس که سال گذشته مدیرعامل پژو شد، یک برنامه بازسازی سه ساله را طراحی کرده تا این شرکت را از ضررهای شدید عبوردهد. وی با کاهش میزان مدل‌های تولیدی از ۴۵ به ۲۶، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه اقدام به کاهش هزینه کرده است.

این خودروساز که در سال‌های پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داده و درآمد عملیاتی ۶۳ میلیون یورو را در مقایسه با ضرر عملیاتی ۱.۰۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ گزارش کرد.

با اینهمه این خودروساز همچنان با حاشیه سود عملیاتی دو درصدی تا سال ۲۰۱۸ فاصله دارد. حاشیه سود عملیاتی پژو ۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۴ بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پژو انتظار دارد تقاضا در سال ۲۰۱۵ در اروپا یک درصد و در چین هفت درصد رشد کند با اینهمه پیش‌بینی می‌کند تقاضا در آمریکای لاتین ۱۰ درصد و در روسیه ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

میزان فروش خودروهای سواری و کامیون‌های سبک پژو ۴.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد کرد و به ۲.۹۴ میلیون دستگاه در مقایسه با ۲.۸۲ میلیون در سال ۲۰۱۳ رسید.

تقاضا برای کراس اوورهای ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ و همچنین هاچ بک ۳۰۸ به افزایش فروش این شرکت کمک کرد با اینهمه میزان فروش این خودروساز حدود ۱۸ درصد پایین‌تر از رکورد سال ۲۰۱۰ است که طی آن ۳.۶ میلیون خودرو فروخته بود.

خودروهای ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ پژو، معرفی سدان ۴۰۸ و سی الیزه برند سیتروئن به رشد ۳۴ درصدی فروش پژو در چین در سال ۲۰۱۴ کمک کرد.

میزان فروش این گروه در اروپا با موفقیت خودروی شاسی بلند سیتروئن C۴ کاکتوس و پژو ۳۰۸ که در نمایشگاه ژنو خودروی اروپایی برگزیده سال انتخاب شد، هشت درصد افزایش یافت و به ۱.۷۶ میلیون دستگاه رسید. فروش پژو در فرانسه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها