کد خبر: ۲۹۷۲۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ به دنبال کاهش بهاي نفت، تراز منفي بازرگاني ژاپن در ماه ژانويه سال جاري ميلادي (دي– بهمن) نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 58 درصد کمتر شد.

به گزارش روز پجنشنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس، کشور ژاپن در نخستين ماهِ سال 2015، حدود 9 ميليارد و نهصد ميليون دلار کسري تراز بازرگاني خارجي داشته است. در همين زمان، صادرات ژاپن با 17 درصد افزايش نسبت به ماه مشابه پارسال به 51 ميليارد و هفتصد ميليون دلار رسيد.

بيشترين افزايش صادرات ژاپن در بخش توليد خودرو، ماشين آلات صنعتي و لوازم الکترونيک بوده است. جمع واردات ژاپن در نخستين ماه از سال 2015 نيز به 61 ميليارد و ششصد ميليون دلار رسيد.

در ژانويه 2015، صادرات ژاپن به چين 21 درصد و صادرات اين کشور به آمريکا 16 درصد افزايش نشان داد.

افزون بر کاهش بهاي نفت، توکيو در ماه نخست امسال، 25 درصد کمتر از گذشته نفت و گاز وارد کرد که اين امر نيز به بهبود وضعيت تراز بازرگاني اش کمک کرد. ژاپني ها براي جبران کمبود انرژي، به دنبال گسترش فناوري انرژي هاي خورشيدي و دريايي هستند.

سال ها تراز مثبت بازرگاني ژاپن پس از سونامي شديد سال 2011 به پايان رسيد. پس از اين زمين لرزه و اشکال هايي که براي نيروگاه فوکوشيما به وجود آمد، دولت ژاپن به ناچار فعاليت همه نيروگاه هاي اتمي اين کشور را تا زمان ارتقاي استانداردهاي امنيتي، به حال تعليق در آورد و براي تامين انرژي، واردات نفت و گاز را افزايش داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها