کد خبر: ۲۹۶۳۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان/ دختري ۱۶ ساله هستم. 2 سال است در عقدم. از گذشته شوهرم بي نهايت نفرت دارم. به او مي گويم که هديه هايت را دور بينداز، اما آن ها را دور نمي اندازد. بارها گفته است از گذشته ام بيزارم، خيلي دوستم دارد، اما گذشته اش خيلي اذيتم مي کند.

دکتر مسعود خاکپور، کارشناس و مشاور خانواده

خواهر گرامي، اين که هر کدام از ما در گذشته زندگي کنيم يا نگران فرداهاي نيامده باشيم، فقط و فقط باعث مي شود که زندگي مان را که در حال حاضر جاري است و مي تواند بهترين لحظات ما باشد از دست بدهيم.
با افکار ناکارآمد مقابله کنيد
در گذشته بعضي از ما انسان ها يا نزديکان مان مانند همسرمان اتفاقاتي افتاده است که هر وقت به آن ها فکر مي کنيم، دچار حالت هاي ناخوشايندي مي شويم، اما راه مقابله با آن ها اين است که با تغيير روش زندگي تان و انجام فعاليت هاي مفيد مانند ورزش، تفريح، مطالعه، کنترل افکار ناکارآمد، برقراري ارتباط بهتر با شوهرتان و تأکيد بر جنبه هاي مثبت او با افکار مزاحم مقابله کنيد. توجه داشته باشيد که هميشه براي خوب بودن و موثر بودن زمان وجود دارد.
درجه اهميت گذشته شوهرتان را کاهش دهيد
آدم ها بعد از ازدواج که يک تعهد مهم است، اگر تغيير کرده باشند همين تغيير اهميت دارد و مهم اين نيست که در گذشته چگونه زندگي کرده اند بلکه مهم آن است که در حال حاضر چگونه مي انديشند، احساس مي کنند و رفتارشان چگونه است.
بنابراين حالا که به گفته خودتان باور داريد که شوهرتان به شما علاقه دارد، بپذيريد که گذشته براي شوهرتان تمام شده است و همان طور که مي گويد از گذشته اش بيزار است تا اهميت گذشته شوهرتان در ذهن تان کمتر شود.
از دلايل شوهرتان آگاه شويد
در سوال تان به دلايل شوهرتان براي دور نينداختن هديه هاي قديمي اش، هيچ اشاره اي نکرده ايد.
با اين حال، بهتر است در يک زمان مناسب با او در اين باره به گفت و گو بنشينيد تا از دلايل او آگاه شويد.
سپس باتوجه به دلايل شوهرتان، تلاش کنيد با بررسي همه جوانب، بهترين عکس العمل را در اين باره داشته باشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها