کد خبر: ۲۹۶۳۵۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
نمايندگان ايالت مي سي سي پي در کنگره ، لايحه قطع همکاري هاي مالي با ايران را که توسط سنا به تصويب رسيده بود ، لغو کردند .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه خبري کلاريون لگر ؛ نمايندگان ايالت مي‌سي‌سي‌پي در کنگره ، لايحه قطع همکاري‌هاي مالي با ايران را به دليل تاثيرات مخربي که بر يکي از بزرگترين شرکت هاي آمريکايي مي گذارد و توسط سنا به تصويب رسيده بود ، لغو کردند .

اين لايحه سنا تحت عنوان " ممنوعيت سرمايه گذاري در ايران " در کنگره باقي ماند تا نمايندگان اصلاحاتي را در آن انجام دهند . اين اصلاحات به منظور کاهش خسارات و عواقب ناخواسته اي است که تصويب آن به شرکت بزرگ "تويوتا " وارد مي کند . تويوتا يکي از بزرگترين و عظيم ترين شرکت هاي آمريکايي محسوب مي شود.

بر اساس لايحه تصويب شده در سنا ، مي‌سي‌سي‌پي از هرگونه همکاري با نهادهايي که در ايران سرمايه گذاري کرده و يا با آن داراي روابط مالي و اقتصادي هستند ، ممنوع شده است . يکي از شرکت هايي که مشمول اين قانون سنا شده است " تويوتا " مي باشد که تحت قوانين ويژه " دفاع ملي آمريکا " مشتري نفت خام ايران است .

گفتني است تويوتا يکي از شرکت هاي بزرگ آمريکايي با حجم انبوه توليد روزانه انواع خودرو است و يکي از شعبه هاي کارخانه اي آن نيز در شمال مي سي سي پي قرار دارد . تويوتا بعنوان تامين کننده بخشي از خودروهاي دولتي در آمريکا نيز به شمار مي آيد .

سخنگوي تويوتا نيز در اظهاراتي گفته است : ما تلاش مي کنيم تا به نمايندگان تفهيم کنيم در صورت تصويب چنين لايحه اي چه خسارات و زيان هايي بر " تويوتا " وارد خواهد شد .

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها