کد خبر: ۲۹۵۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
پایتخت روسیه روز چهارشنبه نیز شاهد تظاهرات طرفداران مخالفین در اعتراض به نتیجه انتخابات پارلمانی در این کشور بود که با توجه به هشدار قبلی پلیس در مورد غیرقانونی بودن چنین تظاهراتی، 70 نفر در جریان آن دستگیر شدند.
سرويس بين الملل598؛
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، حزب «روسیه دیگر» شب گذشته از دستگیری  70 تن از فعالان مخالفین خبر داد که روز چهارشنبه در اعتراض به نتیجه انتخابات 4 دسامبر دومای دولتی روسیه در میدان «تری اوم فالنوی» در مرکز مسکو تجمع کرده بودند.   


دفتر مطبوعاتی اداره اجرایی وزارت کشور روسیه در مسکو اعلام کرده است که نیروهای پلیس ویژه این وزارتخانه حدود 20 نفر را که تلاش داشتند دست به اقدامات غیرقانونی بزنند، در مرکز مسکو دستگیر کردند.  

روز سه شنبه نیز حدود 500 نفر از معترضین به نتیجه انتخابات دومای دولتی روسیه 4 دسامبر در دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ دستگیر شدند.

لازم به ذکر است، اداره اجرایی وزارت کشور روسیه اعلام کرده است که هر گونه تلاش برای نقض قوانین اجتماعی با شدت عمل و بر اساس قوانین موجود در این زمینه پاسخ داده خواهد شد.

در بیانیه‌ای که از سوی این دفتر در رابطه با اعتراضات مخالفین روز گذشته در پایتخت منتشر شده، آمده است: کسانی که تلاش می‌کنند تا اقدامات اعتراض‌آمیزی را برخلاف قوانین کشور انجام دهند، باید بدانند که دستگیر خواهند شد و باید مسئولیت اقدامات غیرقانونی خود را برعهده بگیرند.

این در حالی است که مخالفان اعلام کردند که قصد دارند به اعتراضات خود «علیه انتخابات نادعادلانه» چهارم دسامبر ادامه دهند و از طریق شبکه‌های اجتماعی، نظیر «فیس بوک» و «تویتر» از طرفداران خود درخواست کرده‌اند تا اقدامات مشابه روزهای گذشته را در اعتراض به نتیجه انتخابات دومای دولتی روسیه انجام دهند. چنین درخواستی را برخی مقامات حزب «روسیه عادل» و «روسیه دیگر» هم از طرفداران خود کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها