کد خبر: ۲۹۴۸۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌‏های ترکیه گفت: محافل اقتصادی و تجاری ترکیه فعالترین حضور خود را در کشور ترکمنستان دارند و به دنبال توسعه آن نیز هستند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ «مصطفی رفعت حیصارجیک اوغلو» رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‏‌های ترکیه که در راس یک هیئت سیاسی- اقتصادی به منظور حضور در نمایشگاه اختصاصی کالاهای صادراتی شرکت‏‌های ترکیه به عشق آباد سفر کرده، طی سخنرانی خود بر توسعه و گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری دوجانبه میان آنکارا و عشق‌‏آباد تاکید کرد.

وی تصریح کرد: این ششمین نمایشگاه اختصاصی کالاهای صادراتی شرکت‌های ترکیه است که از سوی وزارت اقتصاد ترکیه در ترکمنستان برگزار می‌شود و امیدواریم که این نمایشگاه بزرگ نقش مهمی برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، بازرگانی و خدمات فنی و مهندسی میان کشورهای دوست ترکیه و ترکمنستان ایفا کند.

ششمین نمایشگاه اختصاصی کالاهای صادراتی ترکیه از روز گذشته در عشق‏‌آباد با حضور مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان، سفرا و دیپلمات‏های خارجی مقیم عشق‏‌آباد با قرائت پیام تبریک رئیس جمهور این کشور آغاز شد که حدود 100 شرکت ترکیه محصولات و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه 3 روزه به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تبریک به مناسبت آغاز به کار نمایشگاه مذکور ترکیه اعلام کرد: ترکیه یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری ترکمنستان می‏‌باشد و این نمایشگاه فرصت و میدان مناسبت برای معرفی توانمندی‏‌های شرکت‎‏های ترکیه و برقراری همکاری‏‌های ثمره بخش اقتصادی و بازرگانی میان2 کشور خواهد شد.

کالاهای مصرفی، لوازم خانگی، فرش، مبلمان، لوازم الکترونیک و لوازم الکتریکی خانگی، ماشین آلات، محصولات صنایع غذایی، منسوجات، مصالح ساختمانی، ساخت و ساز و تجهیزات از جمله اقلامی هستند که در نمایشگاه مذکور ترکیه در عشق‌‏آباد به معرض دید عموم قرار گرفته‌ ‏است.

این گزارش خاطرنشان می‏‌کند که در سال 2013 شرکت‏‌های ترکیه در تمام دنیا 235 پروژه را به مبلغ 24 میلیارد دلار اجرا کرده‌اند که 44 درصد این میزان مربوط به ترکمنستان بوده‏ است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که حجم مبادلات بازرگانی میان ترکمنستان و ترکیه در سال 2013 میلادی بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده‏ است.

ترکیه در مجموع طرح‌هایی به ارزش 32 میلیارد دلار در ترکمنستان اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد که هم‌‏اکنون بیش از 600 شرکت ترکیه در قالب 400 طرح در خاک ترکمنستان فعال هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها