کد خبر: ۲۹۳۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۱۶ آذر ۱۳۹۰
سرويس بين الملل 598: در پي اظهارات تحريك‌آميز عايشه قذافي نيروهاي امنيتي الجزاير وي را دستگير و به حبس خانگي محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه وطن - چاپ آمريكا - عايشه قذافي، دختر ديكتاتور مخلوع ليبي اخيرا طي پيامي صوتي كه از شبكه الراي سوريه پخش شد، مردم ليبي را به قيام عليه شوراي ملي انتقالي تشويق كرد.

يك منبع امنيتي در اين رابطه گفت: نيروهاي امنيتي الجزاير عايشه قذافي را در مكاني دور از خانواده‌اش زنداني و از هر گونه ارتباط وي با خارج و اعضاي خانواده‌اش ممانعت كرده‌اند.

وي افزود: عايشه تا زمان مشخص شدن وضعيت‌اش در اين مكان نگهداري خواهد شد.

در همين حال، عمار بلاني، سخنگوي وزارت امور خارجه الجزاير نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن عايشه قذافي به خاطر تحريك مردم ليبي عنوان داشت: به دليل اظهارات غيرمنطقي عايشه متاسفيم. وي براي دومين بار قوانين مهماني در الجزاير را نقض كرده است. در حالي كه دولت الجزاير تنها به دلايل بشردوستانه وي و خانواده‌اش را پذيرفته است.

مراد مدلسي، وزير امور خارجه الجزاير نيز گفت: تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا خانواده قذافي از اين اقدام درس عبرت بگيرند و قوانين حضور در الجزاير را رعايت كنند.

مسئولان دولت الجزاير پيش از اين اعلام كرده‌اند كه قصد ندارند خانواده قذافي را از اين كشور اخراج كنند.

دولت الجزاير تاكيد كرد: آنها در حال حاضر در الجزاير و تنها به دلايل بشردوستانه مهمان هستند.

به گفته مسئولان الجزايري عايشه قذافي پس از مرگ پدرش، اعلام كرده بود كه قصد دارد الجزاير را به مقصد كشوري ديگر ترك كند، كه از خروج وي ممانعت شده چراكه به عقيده آنها خروج وي از الجزاير يا ادامه فعاليت‌هاي سياسي‌اش، اين كشور را با مشكلات متعددي روبه‌رو خواهد كرد.

در همين حال، مقام‌هاي الجزايري تاكيد كردند كه اين قانون‌شكني عايشه، قابل اغماض نيست به ويژه اينكه اين قانون شكني وي براي اولين بار نيست و عدم برخورد جدي مسئولان انكان تكرار آن را دوچندان مي‌كند.

از سوي ديگر، منابع آگاه الجزايري اعلام كردند كه دولت اين كشور تمامي جوانب مربوط به اخراج عايشه و تحويل وي به مقامات ليبيايي را بررسي خواهد كرد، اما مطمئنا نسبت به اين اقدام وي سكوت نخواهند كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها