کد خبر: ۲۹۲۴۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
شوراي طايفه صابئي هاي مندايي در بصره ، اعلام کرد براي مشارکت در مصايب شيعيان در دهه اول ماه محرم الحرام ، براي نخستين بار هيات عزاداري تشکيل خواهد داد تا هم بر وحدت ملي واقعي تاکيد کند و هم ضربه اي سهمگين به تندروي ها وارد کند.
 


به گزارش سرويس بين اللمل 598 به نقل از شبكه العالم  " سعد مجيد الزهيري " رييس شوراي امور طايفه صابئي هاي مندايي بصره گفت : طايفه صابئي ها براي نخستين بار در استان بصره ، هيات عزاداري به نام منطقه الطويسه در مرکز بصره ايجاد کرد تا در دهه اول ماه محرم شعائر حسيني را گرامي دارد و به همراهي با عزاداري هاي شيعيان بپردازد.

وي که با خبرگزاري السومريه نيوز مصاحبه مي کرد ، خاطر نشان کرد : اين اقدام ، نشانه اي از برادري و محبت ميان صابئيان و مسلمانان شيعي است و ثابت مي کند که شعارهاي سياسي وحدت ملي در ميان اين دو طايفه ، سرچشمه اي فراتر از شعار دارد.

الزهيري تاکيد کرد : اين اقدام همچنين نشان مي دهد که صابئي ها از انديشه هاي امام حسين بن علي (ع) پيروي مي کنند.

وي افزود : شماري از برادران مسلمان داوطلبانه در اين هيات به فعاليت پرداختند و در اين هيات علاوه بر عزاداري ، براي زائران رهگذر و زوار امام حسين خوراک و چاي و قهوه تهيه مي شود.

در اين ميان " لؤي الخميسي " مسوول فرهنگ و رسانه در شوراي امور طايفه صابئي هاي مندايي نيز گفت : ايجاد اين هيات ضربه سهمگيني به گروه هاي تندرو وارد کرد که با اقليت هاي مذهبي در کشور مي جنگيدند و آن ها را با سلاح و مواد منفجره هدف قرار مي دادند و ديگران را عليه آن ها تحريک مي کردند.

وي افزود : ايجاد اين هيات عزاداري گامي در جهت حفظ همبستگي ميان براداران استان بصره استحکام بخشيدن به روابط صابئي ها و شيعيان در اين استان است.

الخميسي خاطر نشان کرد : شيخ مازن نايف رييس طايفه طابئي ها شخصا در اين هيات حضور مي يابد و برنامه هاي هيات را اداره مي کند و به مهمانان و عزاداران خوشامد مي گويد. تا جايي که در اين روزها ، صابئي ها حتي بيش از حضور در معابد خود ، در اين هيات عزاداري شرکت مي کنند.

دين مندايي از قديمي ترين اديان زنده عراق و نخستين دين در تاريخ بشر به شمارمي رود. بر اساس منابع مختلف تاريخي اين دين در جنوب عراق شکل گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها