کد خبر: ۲۹۰۴۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
بازیكن سابق تیم ملی تاكید كرد كه باید به ایده ها و تفكرات كی روش احترام گذاشت.

به گزارش پایگاه 598، بهتاش فریبا در مورد اینكه برای ادامه همكاری با كی روش باید چه توقعاتی از او داشت اظهار داشت: «بخشی از انتظارات مردم و جامعه فوتبال از سرمربی تیم ملی ایران این است كه تغییراتی را از لحاظ سنی در تیم ملی انجام داده و تیم را جوان تر كند. این كار در یك سال اخیر توسط كارلوس كی روش در تیم ملی انجام شد و شما دیدید كه چند بازیكن جوان در جام ملت ها خودشان را نشان دادند.»

 

او ادامه داد: «كی روش از این كار نتیجه هم گرفت هر چند كه حفظ بازیكنان با تجربه مثل نكونام، تیموریان، حیدری و ... هم مهم بود. شما دیدید كه بازی های تیموریان در لیگ برتر كسی را راضی نكرد ولی او در تیم ملی تبدیل به نفر اول خط هافبك شد. این نشان می دهد كه سرمربی در استفاده از بازیكن چه هنری دارد. انتظار مردم و جامعه فوتبال این است كه تیم ملی پوست بیندازد تا برای جام جهانی آینده یك تیم خوب داشته باشیم. فدراسیون هم باید از لحاظ بازی ها و اردوهای تداركاتی نیازهای كی روش و تیم ملی را برطرف كند چون ما در این چند سال در این زمینه ضعف داشتیم. ما باید برای 4 سال بعد برنامه ریزی كنیم و این برنامه ریزی باید آنقدر خوب پیش برود كه ما حتی در جام جهانی روسیه، به فكر صعود از مرحله گروهی باشیم.»

 

فریبا تاكید کرد: «بزرگترین مربیان دنیا مثل فرگوسن و مورینیو هم اشتباه می كنند و نمی توان گفت كه كی روش اشتباهی نداشت. به عنوان مثال سید مهدی رحمتی بعد از اینكه تنبیه شد، می توانست دعوت شود. ما قدردان زحمات علیرضا حقیقی هستیم ولی به عنوان مثال رحمتی می توانست در همین بازی با عراق روی ضربات پنالتی تیم ملی را كمك كند و شاید روی گل های خورده در جریان بازی هم عملكرد بهتری نشان می داد.»

 

او در قسمت دیگری از حرف هایش گفت: «موضوع مهم دیگر بحث تعامل با مربیان فوتبال ایران است كه فكر می كنم در این زمینه ارتباط خوبی بین كی روش و مربیان ما برقرار نشد. من دلیلش را نمی دانم ولی بهتر است كه این رابطه تغییر كند و وظیفه فدراسیون فوتبال ایران است كه بین كی روش و مربیان ایرانی یك تعامل ایجاد كند.»

 

فریبا در مورد موضوع نظارت كی روش به تیم های پایه گفت: «در مورد فوتبال پایه و نظارت كی روش هم باید بگویم كه این موضوع زیاد به نظر سرمربی تیم ملی مربوط نمی شود و این كار به وظایف باشگاه های ما مربوط می شود كه به فوتبال پایه اهمیت بدهند. آن وقت كی روش هم می تواند در مورد استفاده از جوان ها یا سرمایه گذاری روی آنها تصیمم بگیرد.»

 

او در پایان تاكید کرد: «در مورد سبك بازی تیم ملی هم بهتر است كه به ایده های كی روش احترام بگذاریم و شما می بینید كه مربی بزرگی مثل مورینیو هم چنین سبكی دارد. ما نمی توانیم از شیوه مربیان و تاكتیكی كه آنها در نظر می گیرند ایراد بگیریم. اگر تیم ما برنامه ای برای حمله نداشت پس چطور 3 بازی را بردیم و 2 بار هم با 10 نفر دروازه عراق را باز كردیم؟»

فوتبال ایران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها