کد خبر: ۲۸۹۷۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
يک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزي گفت: افزايش و کاهش قيمت‌ها ربطي به توليد ندارد و درصد بالايي از آن مربوط به تورم است، ضمن اينکه نظارت بر بازار برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، معاون مديرکل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهادکشاورزي درباره افزايش قيمت ليموشيرين در بازار اظهار داشت: اين افزايش قيمت نسبت به ابتداي فصل برداشت طبيعي است، چرا که در اين زمان هزينه‌هاي انبارداري، سردخانه و افت بار در مرحله انبارداري بر قيمت تاثيرگذار است.

محمد سليماني با تاکيد بر اينکه براي شب عيد در زمينه تامين پرتقال دچار مشکل نمي‌شويم، گفت: امسال با کاهش توليد اين محصول نسبت به سال گذشته مواجه بوديم اما همين ميزان توليد پاسخگوي نياز داخل است ضمن اينکه پيش بيني ما اين است که پرتقال و ليموشيرين تا پايان ارديبهشت‌ماه در بازار وجود دارد.

اين مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزي با بيان اينکه مشکلي در زمينه توليد نارنج وجود ندارد، افزود: برداشت نارنج و ليموشيرين تا اوايل بهمن‌ماه به اتمام مي‌رسد اما اين محصولات در انبارها موجود است.

وي با اشاره به اينکه در زمينه مرکبات صادرات در سطحي نيست که بر توليد و مصرف داخلي تاثير گذارد اضافه کرد: افزايش و کاهش قيمت‌ها ربطي به توليد ندارد و درصد بالايي از آن مربوط به تورم داخلي است.

سليماني با بيان اينکه نظارت بر بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: ابزارهاي نظارتي از جمله تعزيرات، اصناف و غيره زير نظر اين وزارت‌خانه و تنها وظيفه تامين محصول بر عهده ما است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها