کد خبر: ۲۸۸۹۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جداساری بودجه نفت از بودجه کل کشور با سابقه 30 ساله از سوی حضرت امام (ره) پیشنهاد شده بود که رهبری انقلاب هم به آن تاکید داشتند و می شود گفت امروز بهترین فرصت اجرایی کردن این طرح است.
به گزارش پایگاه 598، اسماعیل کوثری در گفتگو با ایسکانیوز درباره طرح جدید مجلس مبنی بر جداسازی بودجه نفتی از بودجه کل کشور اظهار داشت: در رابطه با این طرح سه پیشنهاد وجود دارد. پیشنهاداول اینکه بودجه با هر قیمتی به صورت عادی تا سال آینده باشد. پیشنهاد دوم هم این است که بودجه را با  یک قیمتی مشخص کنیم تا کل درآمد نفت را  برای کار عمرانی بگذاریم آن هم تا سقفی که دولت تعیین کرده است، سوم آنکه کل بودجه درآمد و نفت را به صندوق توسعه ملی انتقال و برای فعالیت های زیربنایی استفاده و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: مورد مهم تر هم این است که در بودجه جاری کل کشور بودجه نفت را جدا کنیم و درآمد نفتی در بودجه جاری دخیل نباشد.  این خواسته  با سابقه 30 ساله از سوی حضرت امام (ره) پیشنهاد شده بود که رهبری انقلاب هم به آن تاکید داشتند و می شود گفت امروز بهترین فرصت اجرایی کردن این طرح است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علت اجرایی نشدن این پیشنهاد امام (ره) افزود: دولتمردان گذشته از اجرایی کردن این اقدام می ترسیدند. اما امروز بهترین فرصت است که بر اساس یک تصمیم درست ،عاقلانه و قاطعانه این طرح را اجرایی کنیم.

کوثری با بیان اینکه این طرح در روزهای آینده به صورت جزئی بررسی خواهد شد، گفت: وابستگی ما به نفت کاهش یافته  و  صادرات بشکه نفت هم پایین آمده است. چراکه ما در قبل از انقلاب 6 میلیون بشکه نفت صادر می کردیم و اکنون این مقدار یک میلیون شده است.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: سازوکارهایی برای این طرح آغاز شده و نمایندگان و کارشناسان روی آن کار می کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح مذکور گفته است: اگر ما تصمیم بگیریم درآمد حاصل از نفت را از بودجه عمومی کسر کنیم و درآمد حاصل از فروش نفت را به صندوق ملی واریز نماییم قدرت آن را داریم حتی با 20 هزار میلیارد تومان اقتصاد کشور را فراهم نماییم. اگر چنین علامتی دیده شد بدانید که ایران در سکوی پرش قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها