کد خبر: ۲۸۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۰ آذر ۱۳۹۰

بولتن نیوز: رئیس فراکسیون حمایت از معلولان گفت: طرح امکان نامزدی نابینایان در انتخابات مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی، اجتماعی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز، با بیان اینکه طرح اصلاح بند شش ماده 28 قانون انتخابات مجلس یا همان طرح امکان نامزدی نابینایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 آبان امسال در صحن مجلس مطرح شد، گفت: در این جلسه نمایندگان با 2 فوریت و یک فوریت آن مخالفت کردند و قرار شد تا این طرح بصورت عادی در مجلس بررسی شود.

وی با بیان اینکه این طرح با 67 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده، افزود: طبق بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان انتخابات مجلس باید از بینایی برخوردار باشند اما بر اساس ماده واحده طرح مذکور،عبارت «بینایی» از این بند قانون انتخابات مجلس حذف و یک تبصره به آن الحاق می شود.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان تصریح کرد: بر اساس تبصره مذکور، جانبازان معزز و معلولان محترم مشمول این قانون به منظور بهره گیری از تجهیزات مکمل و رافع محدودیت نابینایی، نباید نقص عضو دست داشته باشند.

آلیا با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس افراد نابینا و کم بینا امکان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: طبق اعلام سازمان های بین المللی تعداد نابینان در کشور ما حدود 5 در هزار یعنی تقریبا 350 هزار نفر است که طبق قانون فعلی نمی توانند نماینده مجلس شوند.



وی با بیان اینکه هیچ نماینده ای بعنوان مخالف این طرح در صحن مجلس صحبت نکرد، گفت: پس از مخالفت مجلس با فوریت این طرح، برای بررسی به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع شد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی، کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح انتخاب شده، افزود: همچنین این طرح به کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعنوان کمیسیون های فرعی ارجاع شده است.



آلیا گفت: اگر این کمیسیون ها با اولویت طرح مذکور را بررسی کنند، نابینایان عزیز در همین انتخابات می توانند داوطلب شوند و ما هم تلاش می کنیم تا این اتفاق بیافتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها