کد خبر: ۲۸۸۱۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۱     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
تعدادي از هنرمندان تونسي که اخيرا به ايران سفر کرده‌اند نظرات خود را درباره فيلم «يه حبه قند» بيان کردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روابط عمومي فيلم «يه حبه قند»، متن کامل اين نظرات به شرح زير است:

محمد العوادي: «فيلم «يه حبه قند» داراي مفهومي ساده بود و مشکلات پيچيده‌اي را به روش ساده‌اي حل مي‌کرد.حتي اگر برخي کلمات فيلم را نفهمي مي‌تواني با اتفاقات فيلم همراه شوي وآن را بفهمي.»

عدنان مودب:«اين فيلم داراي داستان عالي بود که با سبک نگارشي سينمايي پيشرفته وپيچيده‌اي متمايز مي‌شود و کارگردان توانسته است با حرکت از يک داستان ساده به عمق بيماري جامعه برسد. «يه حبه قند» از لحاظ فني و زيبايي شناختي فيلم متفاوتي است. به خصوص تصاويري دارد که داراي چارچوب زيبايي شناختي‌ ويژه‌اي هستند.»

محمد ناصر الصردي: «فيلم «يه حبه قند» به مهياسازي يک مراسم ازدواج در يک خانواده محبوب

ايراني مي‌پردازد و در طي مراحل مختلف اين مهياسازي مسائل مهمي را مطرح مي‌کند مسائلي مثل:ديدگاههاي متفاوت در يک جامعه ايراني ،قضاوتهاي اشتباهي که درباره افراد صورت مي‌گيرد ،اهميت پيوند با ميهن ،دوگانه‌هاي مرگ وزندگي و غم وشادي،اهميت پيوستگي نسل‌ها ،اهميت عدالت در زندگي و همچنين پيوند خانوادگي فيلم اما از تمام اين حکايت ساده و آرام با زبان سينمايي تيزبينانه و به هم پيوسته عبور مي‌کند که اين مسئله برچيرگي يک نوشته پيشرفته سينمايي دلالت دارد.»

محمد المي: «فيلم «يه حبه قند» از شاهکارهاي سينماي ايران است و نوآوري در آن از حيث کارگرداني و ساير مسائل فني به اوج خود رسيده و کارگردان توانسته به عمق لحظات انساني رسيده و به شکل روايي آن را ارائه کند.

کارگردان توانسته پيوند استواري بين رسوم، سنتها وحافظه جمعي برقرار کند و بر آنچه که در جامعه ايراني روي مي‌دهد اشراف دارد. فيلم با سادگي شگفت‌آوري از ارائه موضوعات تامل برانگيز ازلي (مرگ و زندگي ) براي رسيدن به آفرينشگري عبور کرده ،آفرينش‌گري که انسان در هرکجا باشد و هرگونه باشد آن را به خوبي لمس

مي‌کند.

«يه حبه قند» داراي داستاني ساده اما پربار درابعاد وداراي معاني عميقي مي‌باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها