کد خبر: ۲۸۶۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
شبكه الجزیره قطر روز چهارشنبه از قراین و دلایلی مبنی بر پیشی گرفتن احزاب اسلامگرا در انتخابات پارلمانی مصر خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرنگار الجزیره در مصر اعلام كرد بر اساس شواهد و قراین اولیه احزاب اسلامگرا در بسیاری از حوزه های انتخاباتی پارلمان مصر از سایر احزاب پیشی گرفته اند و رقابت شدیدی بین فهرست های انتخاباتی احزاب 'نور'، 'آزادی و عدالت'، 'الوفد' و 'فراكسیون مصری' در تعداد زیادی از حوزه ها در مرحله اول انتخابات وجود دارد.

ارزیابی های اولیه همچنین از رقابت احزاب و گروه های اسلامگرا از یك سو و احزاب لیبرال به خصوص 'فراكسیون مصری' و برخی احزاب جدید التاسیس پس از انقلاب مصر از دیگر سو، حكایت دارد.

در همین حال شمارش آرای مرحله اول از انتخابات پارلمانی مصر تحت نظارت كامل قضایی همچنان ادامه دارد.

كمیته عالی قضائی نظارت بر انتخابات اعلام كرد نتایج مرحله اول انتخابات امشب اعلام و بر اساس آن روشن می شود چه كسانی كرسی های فردی پارلمان را كسب كرده و چه كسانی باید در انتخابات میان دوره ای شركت كنند.

اولین مرحله از نخستین انتخابات پارلمانی مصر پس از انقلاب، طی 2 روز گذشته در 9 استان از 27 استان این كشور برگزار شد. این انتخابات با استقبال گسترده و غیر منتظره مردمی مواجه شد.

از سوی دیگر حدود 80 نفر در جریان درگیری های شب گذشته بین تحصن كنندگان در میدان التحریر و صاحبان مراكز تجاری مشرف به این میدان مجروح شدند. صاحبان این مراكز تجاری خواستار بازگشایی میدان برای تردد مردم و رونق گرفتن كسب و كار خود هستند. این در حالی است كه متحصنان تداوم بسته بودن ورودی های میدان التحریر را خواستارند.

درگیری بین دو طرف با پرتاب سنگ آغاز شد.

'محمد البرادعی' یكی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری مصر، مهاجمین به تحصن كنندگان حاضر در میدان التحریر را 'آشوبگر' توصیف كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها