کد خبر: ۲۸۶۸۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۷ دی ۱۳۹۳
يک متخصص داروسازي سنتي گفت: گياهاني مانند رزماري، بابونه و گل هميشه‌بهار مي‌توانند پوست را شاداب کرده و به ترميم و بازسازي آن کمک کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، با بيان اينکه گياهان دارويي بسياري در طب سنتي سرزمين‌هاي مختلف به منظور بهبود عملکرد و تقويت سلول‌هاي پوست استفاده مي‌شوند، اظهار کرد: اين گياهان داراي اثراتي از جمله ضدپيري (anti-aging)، آنتي اکسيداني، نرم‌کنندگي، محافظت‌کننده در برابر عوامل محيطي، کمک به بازسازي بافت‌هاي پوست و ترميم‌کنندگي مي‌باشند.

وي تصريح کرد: از جمله اين گياهان مي‌توان به گلبرگ‌هاي گل هميشه‌ بهار اشاره کرد که حاوي مقادير زيادي ترکيبات فلاونوئيدي بوده و باعث ترميم و بازسازي پوست شده و خواص محافظت‌کننده دارند.

فرزايي افزود: گياه رزماري نيز چنين خواصي داشته و برگ‌هاي اين گياه داراي ترکيبات مختلفي از جمله روغن‌هاي فرار بوده که باعث محافظت از پوست شده و به بازسازي پوست کمک مي‌کند.

وي تصريح کرد: گل‌هاي بابونه نيز داراي ترکيباتي است که در بسياري از اختلالات و ناراحتي‌هاي پوستي اثرات درماني داشته و در بسياري از کشورهاي دنيا فرآورده‌هاي موضعي مختلفي از اين گياه جهت مشکلات پوستي موجود مي‌باشد.

فرزايي در ادامه جو‌دوسر را نيز به عنوان يک داروي طبيعي جهت تقويت و بازسازي پوست و همچنين مرطوب کننده معرفي کرد و افزود: غنچه گل‌سرخ نيز داراي مقادير زيادي ترکيبات پلي‌فنولي مي‌باشد که به شادابي و ترميم و محافظت از پوست کمک مي‌کند.

اين متخصص داروسازي سنتي با اشاره به افزايش عارضه خشکي پوست در فصل زمستان، اظهار کرد: اين امر به دليل عدم توانايي پوست در حفظ رطوبت در لايه‌هاي خارجي خود است.

وي تصريح کرد: در همين راستا فرآورده‌هايي که باعث تقويت توانايي پوست در نگهداري رطوبت در لايه‌هاي خارجي شوند، مي‌توانند به بهبود عارضه خشکي پوست در فصل‌هاي سرد سال کمک کنند.

فرزايي افزود: از جمله اين فرآورده‌ها مي‌توان به روغن زيتون، ژل آلوئه‌ورا، روغن هسته زردآلو، روغن نارگيل، عصاره برگ‌هاي سنفيتون، گل و ريشه گياه ختمي، روغن گل بنفشه، روغن آووکادو و همچنين جو دوسر اشاره کرد.

اين متخصص داروسازي سنتي در پايان اظهار کرد: در گياه‌درماني به منظور ساخت فرآورده موضعي جهت درمان اختلالات و خشکي پوست معمولا اين گياهان را در پايه عسل، شير يا گلاب مخلوط کرده و آماده مي‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها