کد خبر: ۲۸۶۳۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۰۸ آذر ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با همتای پاکستانی خود تاکید کرد که ناتو باید در خصوص حمله هوایی نیروهایش به پاسگاه نظامی پاکستان و نقض تمامیت ارضی آن تحقیقات انجام داده و پاسخ‌گو باشند.
ه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از مقامات ناتو درخواست کرد تا در رابطه با اقدام اخیر نظامیان این سازمان که چند روز قبل به یک پاسگاه نظامی در خاک پاکستان در مرز افغانستان حمله هوایی کردند، تحقیقات لازم انجام گیرد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف روز دوشنبه در جریان یک مذاکره تفلنی با "حنا ربانی" وزیر امور خارجه پاکستان بر غیرقابل بودن نقض استقلال و تمامیت ارضی این کشور، بویژه در جریان عملیات نظامی ضد ترورویستی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین با حمایت از مواضع قاطع مقامات اسلام آباد در رابطه با این مسئله اعلام کرد که روسای نیروهای نظامی ناتو در افغانستان باید تحقیقات کامل و دقیقی در رابطه با اتفاق رخداده انجام دهند.

در جریان این گفتگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان همتای روسی خود را در جریان نتیجه حمله هوایی ناتو به پاسگاه نظامی این کشور در مرز افغانستان قرار داد و تاکید کرد که مقامات اسلام اباد تدابیری در این رابطه اتخاذ کرده که نشان دهنده خشم و اراده مردم پاکستان در واکنش به این اقدام ناتو است.

لاوروف نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان بخاطر کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان این کشور، بر حمایت دولت روسیه از تلاش‌های اسلام آباد برای ایجاد ثبات در کشور و تامین امنیت شهروندان آن تاکید کرد.

روز دوشنبه دولت چین هم در حالیکه کسی انتظار آن را نداشت، با حمایت از مواضع مقامات اسلام آباد در خصوص حادثه رخ داده، خواستار انجام تحقیقات لازم در رابطه با حمله نیروهای نظامی ناتو به پاسگاه نظامی پاکستان شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها