کد خبر: ۲۸۴۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
تحليلگران صهيونيست معتقدند موجوديت رژيم صهيونيستي از جهات مختلف در معرض خطر و نابودي است.

 «ايتان هابر» تحليلگر سياسي صهيونيست و مدير دفتر اسحاق رابين نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي معتقد است، سه عامل براي تهديد موجوديت اين رژيم وجود دارد كه برخورد با آن بايد نه نظامي بلكه بر اساس درايت و تعقل سياسي باشد.

به گزارش العالم به نقل از سايت اينترنتي عرب 48، وي گفت: اولين تهديد براي موجوديت اسرائيل بهار عربي است، زيرا احتمالا سبب لغو معاهدات اسرائيل با كشورهايي مانند مصر و اردن مي شود و نيروهاي اسلامگرا قدرت را به دست مي گيرند و در نتيجه اسرائيل را گروه هايي محاصره مي كنند كه آن را به رسميت نمي شناسند. اين تحليلگر صهيونيست گفت: دومين عامل، تلاش ها براي مشروعيت زدايي از اسرائيل است. تلاش ها و تحولات سياسي با اين هدف در سال هاي اخير از سوي شماري از كشورهاي عربي- كه برخي از آنها دوستان اسرائيل هستند- زياد شده است و ممكن است به اقتصاد اسرائيل و ديگر عرصه ها لطمه بزند.

وي سومين تهديد را از منظر بافت جمعيتي دانست و گفت: تغييرات در بافت جمعيتي نه در سطح فلسطين و نه در سطح جهان عرب به نفع اسرائيل نيست. زماني كه مصر معاهده صلح با اسرائيل را امضا كرد، جمعيت آن 32 ميليون نفر بود اما اكنون اين كشور 84 ميليون نفر جمعيت دارد كه خطري براي اسرائيل به شمار مي رود.

در همين حال آوي ديختر رئيس اسبق «شاباك» (رئيس سرويس امنيت داخلي اسرائيل) نسبت به اوضاع طوفاني مصر ابراز نگراني كرد و اسلامگرايان به ويژه اخوان المسلمين را خطري بزرگ براي تل آويو توصيف كرد.

به گزارش قدسنا، ديختر تصريح كرد: جماعت اخوان المسلمين مصر به عنوان يك مشكل اساسي و خطري بزرگ بر سر راه رژيم صهيونيستي خودنمايي مي كند.

اين عضو «كنست» رژيم تاكيد كرد: ارتباط اخوان المسلمين با حماس - شاخه اخوان در فلسطين- مي تواند غزه را به خط مقدم تحقق آرزوها و اهداف حماس و اخوان المسلمين تبديل كند. اخوان المسلمين سعي مي كند كه بين احزاب و گروه هاي طرفدار و وابسته به آنها نوعي يكپارچگي و اتحاد جغرافيايي ايجاد كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها